Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 20:18:47 CEST 2006


Halász Ferenc wrote:

>Azért gondold át! A "radiálszálak" beljebb vannak (kisebb átmérővel),
>mint a "futófelület". A futófelület rövidül-hosszabbodik a benyomódáskor.
>De ez most bagarol probléma! ;-)
>  
>
de benyomodik - tehat hol 5 centin , hol tizen , de linearisan, sikban 
viszi at az erot . a felfekvo felulet pedig nincs megnyomodva - 
osszefele semmikepp.
mindegy , hagyjuk , en is azt hittem hogy valtozik (elsosorban a kopasi 
mintak miatt amik valtoznak guminyomastol fuggoen)
de vegul meggyoztek eszervekkel - azota en is azt hiszem hogy tobbet 
valtozik a kopastol mint a nyomassal

>Nálam egyre csak szaporodnak az indokok, hogy miért _állandómágnesü_
>kommutátoros motor a legcélszerübb:
>- vannak már relatíve olcsó - korábban elképzelhetetlen "jó" - mágnes-
>   anyagok.
>- a fordulatszámmal arányos kapocsfeszültség (vica-versa!) is egy jól
>   kihasználható tulajdonság. (Visszatermeléshez)
>- Az indukciós motorhoz szükséges sok nyüg kiesik.
>  
>
a kinai olcso motorok ilyenek - a puliban is valami ilyesmi van - lehet 
hogy megsem hulyeseg ?
a sok , bonyolult elektronika elonyos ha mar fejlettek vagyunk , de 
mekkora energiaelonyt jelentene a tobbi alternativ megoldas ?
pl versenyautoban mosogepmotort hasznaltak - azokban komoly nyomatek van .

>A motor(együttes) viszont többszáz V nagyságrendü "üzemi feszültségü"
>lenne. Ezt a "flyback-karakterisztikájú" átalakító nyomatná olyanra be-
>álló fesszel, amit a fordulatszáma _meghatároz_. Ezt én tovább nem bo-
>nyolítanám.  A hajtáshoz és a fékezéshez való átalakító "dobozokat"
>HJózsi kirázza a kisujjából!
>  
>
:) ezaz :) HJozsi rulez ! :)

>  Egyetlen "gyenge pontot" a kefekopás jelenthet, de a kisebb
>áram miatt ez se nagy gond. (Gondoljunk bele, hogy a régi villamosok is
>mennyit szaladtak anno..)   Egyelőre ennyi, később a mechanikai részről
>győzködök. ("Erőátvitel" a kerékhez.)           Üdv: HFeri
>  
>
varom  ,kezd eletkepesnek kinezni a dolog .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list