Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 20:18:47 CEST 2006
Halász Ferenc wrote:
>Azért gondold át! A "radiálszálak" beljebb vannak (kisebb átmérővel),
>mint a "futófelület". A futófelület rövidül-hosszabbodik a benyomódáskor.
>De ez most bagarol probléma! ;-)
>
>
de benyomodik - tehat hol 5 centin , hol tizen , de linearisan, sikban
viszi at az erot . a felfekvo felulet pedig nincs megnyomodva -
osszefele semmikepp.
mindegy , hagyjuk , en is azt hittem hogy valtozik (elsosorban a kopasi
mintak miatt amik valtoznak guminyomastol fuggoen)
de vegul meggyoztek eszervekkel - azota en is azt hiszem hogy tobbet
valtozik a kopastol mint a nyomassal
>Nálam egyre csak szaporodnak az indokok, hogy miért _állandómágnesü_
>kommutátoros motor a legcélszerübb:
>- vannak már relatíve olcsó - korábban elképzelhetetlen "jó" - mágnes-
> anyagok.
>- a fordulatszámmal arányos kapocsfeszültség (vica-versa!) is egy jól
> kihasználható tulajdonság. (Visszatermeléshez)
>- Az indukciós motorhoz szükséges sok nyüg kiesik.
>
>
a kinai olcso motorok ilyenek - a puliban is valami ilyesmi van - lehet
hogy megsem hulyeseg ?
a sok , bonyolult elektronika elonyos ha mar fejlettek vagyunk , de
mekkora energiaelonyt jelentene a tobbi alternativ megoldas ?
pl versenyautoban mosogepmotort hasznaltak - azokban komoly nyomatek van .
>A motor(együttes) viszont többszáz V nagyságrendü "üzemi feszültségü"
>lenne. Ezt a "flyback-karakterisztikájú" átalakító nyomatná olyanra be-
>álló fesszel, amit a fordulatszáma _meghatároz_. Ezt én tovább nem bo-
>nyolítanám. A hajtáshoz és a fékezéshez való átalakító "dobozokat"
>HJózsi kirázza a kisujjából!
>
>
:) ezaz :) HJozsi rulez ! :)
> Egyetlen "gyenge pontot" a kefekopás jelenthet, de a kisebb
>áram miatt ez se nagy gond. (Gondoljunk bele, hogy a régi villamosok is
>mennyit szaladtak anno..) Egyelőre ennyi, később a mechanikai részről
>győzködök. ("Erőátvitel" a kerékhez.) Üdv: HFeri
>
>
varom ,kezd eletkepesnek kinezni a dolog .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list