Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sat Jun 10 19:14:26 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>Az lehet, de akkor az egész tömeg középpontjának efölött 3 centire kéne 
>lennie. Megvalósítható mondjuk. Egy qrvanagy présgéppel. :-)
>  
>
goliatakkukrol beszeltunk ... de en igazabol valami aszfaltbobon agyalok 
- aminek a magassaga elenyeszo .

>Azért én nem az alvázat tömném ki vele.
>  
>
miert ? nem ott van a legjobb helyen ? sulypont auto akkor jo ha lent 
van - dolo gepen (bedolo motor) stb fent a jo .

>Tényleg, angol nyelvu honlapok között van valami bíztató a Li-ion aksikkal 
>kapcsolatban? Árak, kapac, hányszor töltheto meg ilyenek? Érdemes egyáltalán 
>gondolkodni felole?
>  
>
a neten minden megtalahato - sajnos mindennek az ellenkezoje is . a 
tapasztalatok szerint talan a gyartaastol eltelt ido szamit , nem is 
annyira a ciklusok szama .

>És ha az akkus csavarhúzóba szeretnék ilyet rakni, akkor hogy jönnék ki? 
>Kijönne 10-20 db normál komplett ilyen szerkezet árából? :-)
>  
>
boven . olcso , es egyre olcsobb lesz . nagyker forras kene ...

>Na igen, akkor biztosan eltunik a differenciálzár probléma. :-)
>  
>
:) ne utasitsuk el az alternativ megoldasokat - barmi bejohet .
a t-rex vagy a scorpion nagyon tuti jarmuvek
http://www.geocities.com/perry_peterson_1999/t-rex-trike.jpg
http://www.geocities.com/indycycler/events/carlisle2001/scorpion.jpg

>Nekem a bárhol is egykerekes megoldásban csak az a módi fogadható el, amit 
>nemrég belinkelt valaki, ahol az egész járgány be tud dolni. Annak persze 
>elol volt az egyszem kereke.
>  
>
nem jelent elonyt . sokszorosan bizonyitott tortenet hogy a dolos gepek 
lassabbak kanyarban - vesztenek a rossz futomugeometria miatt a 
kanyarsebessegbol .
eleg ha utananezel az ariel atomnak vagy talan a googlevid-en lattam 
osszehasonlito tesztet . kigyorsitasoknal verhetetlen a motor , de 
kanyarban jobb a sik futomu :(

>A háromkerekes holmik különben rohadtul borulékonyak, hacsaknem a súly zöme 
>a kétkerekes részre jut. Ha az elol van, akkor meg egy erosebb fékezés, és 
>elore borul. :-)
>  
>
ha a haromszog sulypontjaban van akkor nyero vagy , alacsonyra kell 
tenni es nem borul elore - mert laposan fog fekudni .

>A kerekenkénti féltengelyes kardános megoldás, amihez mindent lehet kapni, 
>sot, ilyen gépbol lehet kiindulni, miért nem szimpatikus? Ma már az 
>elsokerékhajtányos korban nagyon jók kell legyenek ezek a cuccok. És mivel 
>jóval kisebb teljesítményekre lehet gondolni, talán amit lehet, ki is kéne 
>könnyíteni.
>  
>
jelenleg az altalam tippelt hajtomu kb akkora energiat visz at mint egy 
vezermuszij . ha ket hatso kerek van (fuggetlenul a tobbitol) ket motor 
, ket szij , es a rugozatlan tomeg maris o.k. - attetel szinten 
pillanatok alatt valthato .

>Bár van elonye annak, ha terheléstol inkább terpeszt, ez mellette 
>szól ennek a megoldásnak. De ha a villanymotort a túloldalon akarom 
>elhelyezni, akkor a két kerék kitéro kell legyen, tehát az egyik picit 
>elorébb, a másik hátrébb. :-) Hacsaknem olyan rugalmas a tengely, hogy 
>alakváltozásilag képesek egymást elkerülni.
>  
>
hmm . kell futomuvel trukkozni ekkora kakaonal ?
itt nem deformalodik a vaz , futomu .

>Tényleg, bowden? :-))) Nem lehet, hogy van ilyen vastag bowden? :-))
>  
>
van :) de szerintem ne akarjun flexi tengelyt . minek kell egyaltalan ?
a motorok hatso villaja nem terpeszt , dol semerre - rugozik , es sikban 
kapja az erot is - olyasmire gondolnek tippkent

>A láncos módinál elvileg nincs gond a felfüggesztés és a hajtás 
>összehozásával, de a védelem kellemetlen. Persze az egykereku módinál ez a 
>nyero, motorkerékpár hátsó része... Vagy hát végülis a két hátsó keréken 
>miért ne! De nekem az a gyanúm, hogy a szóbajöheto kisautók nagy része 
>elsokerekes, és érdemes lenne kihasználni a kardános féltengelyeket, nem?
>  
>
szerintem hiba osszehozni a hajtast az elso kerekkel . itt nincs kardan 
, ott ebred az ero ahol akarjuk - nincs valto
a sulypontot oda tehetjuk ahova akarjuk (akkuk)
az elsokerek nem elonyos ha nem agymotor , mert nagy a fordulokor , vagy 
pici lesz a tengelytav - ez pedig alavag a rugozasi komfortnak . de 
barmit csinalunk is , rossz lesz a kormanyra nyomatekot tenni - 
elforditja a kereket ha teheti ...
akarjuk rangatni a kormanyt ?
egy kh-s bal elso kerek jobbra rantja a kormanyt ha nem figyelsz ...
hazamentem egyszer debrecenbol bekescsabara ugy hogy csak bal elso kerek 
hajtasom volt - egy egesz savot rangatott a kocsin a legkisebb 
terhelesvaltas (igaz van az autonak egy kis bumpsteer-je is , de nagyon 
regota tanulom vezetni es komolyan eletveszelyes volt , annak ellenere 
is hogy _tudtam_ hogy mire mit csinal

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list