Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sat Jun 10 19:14:26 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>Az lehet, de akkor az egész tömeg középpontjának efölött 3 centire kéne
>lennie. Megvalósítható mondjuk. Egy qrvanagy présgéppel. :-)
>
>
goliatakkukrol beszeltunk ... de en igazabol valami aszfaltbobon agyalok
- aminek a magassaga elenyeszo .
>Azért én nem az alvázat tömném ki vele.
>
>
miert ? nem ott van a legjobb helyen ? sulypont auto akkor jo ha lent
van - dolo gepen (bedolo motor) stb fent a jo .
>Tényleg, angol nyelvu honlapok között van valami bíztató a Li-ion aksikkal
>kapcsolatban? Árak, kapac, hányszor töltheto meg ilyenek? Érdemes egyáltalán
>gondolkodni felole?
>
>
a neten minden megtalahato - sajnos mindennek az ellenkezoje is . a
tapasztalatok szerint talan a gyartaastol eltelt ido szamit , nem is
annyira a ciklusok szama .
>És ha az akkus csavarhúzóba szeretnék ilyet rakni, akkor hogy jönnék ki?
>Kijönne 10-20 db normál komplett ilyen szerkezet árából? :-)
>
>
boven . olcso , es egyre olcsobb lesz . nagyker forras kene ...
>Na igen, akkor biztosan eltunik a differenciálzár probléma. :-)
>
>
:) ne utasitsuk el az alternativ megoldasokat - barmi bejohet .
a t-rex vagy a scorpion nagyon tuti jarmuvek
http://www.geocities.com/perry_peterson_1999/t-rex-trike.jpg
http://www.geocities.com/indycycler/events/carlisle2001/scorpion.jpg
>Nekem a bárhol is egykerekes megoldásban csak az a módi fogadható el, amit
>nemrég belinkelt valaki, ahol az egész járgány be tud dolni. Annak persze
>elol volt az egyszem kereke.
>
>
nem jelent elonyt . sokszorosan bizonyitott tortenet hogy a dolos gepek
lassabbak kanyarban - vesztenek a rossz futomugeometria miatt a
kanyarsebessegbol .
eleg ha utananezel az ariel atomnak vagy talan a googlevid-en lattam
osszehasonlito tesztet . kigyorsitasoknal verhetetlen a motor , de
kanyarban jobb a sik futomu :(
>A háromkerekes holmik különben rohadtul borulékonyak, hacsaknem a súly zöme
>a kétkerekes részre jut. Ha az elol van, akkor meg egy erosebb fékezés, és
>elore borul. :-)
>
>
ha a haromszog sulypontjaban van akkor nyero vagy , alacsonyra kell
tenni es nem borul elore - mert laposan fog fekudni .
>A kerekenkénti féltengelyes kardános megoldás, amihez mindent lehet kapni,
>sot, ilyen gépbol lehet kiindulni, miért nem szimpatikus? Ma már az
>elsokerékhajtányos korban nagyon jók kell legyenek ezek a cuccok. És mivel
>jóval kisebb teljesítményekre lehet gondolni, talán amit lehet, ki is kéne
>könnyíteni.
>
>
jelenleg az altalam tippelt hajtomu kb akkora energiat visz at mint egy
vezermuszij . ha ket hatso kerek van (fuggetlenul a tobbitol) ket motor
, ket szij , es a rugozatlan tomeg maris o.k. - attetel szinten
pillanatok alatt valthato .
>Bár van elonye annak, ha terheléstol inkább terpeszt, ez mellette
>szól ennek a megoldásnak. De ha a villanymotort a túloldalon akarom
>elhelyezni, akkor a két kerék kitéro kell legyen, tehát az egyik picit
>elorébb, a másik hátrébb. :-) Hacsaknem olyan rugalmas a tengely, hogy
>alakváltozásilag képesek egymást elkerülni.
>
>
hmm . kell futomuvel trukkozni ekkora kakaonal ?
itt nem deformalodik a vaz , futomu .
>Tényleg, bowden? :-))) Nem lehet, hogy van ilyen vastag bowden? :-))
>
>
van :) de szerintem ne akarjun flexi tengelyt . minek kell egyaltalan ?
a motorok hatso villaja nem terpeszt , dol semerre - rugozik , es sikban
kapja az erot is - olyasmire gondolnek tippkent
>A láncos módinál elvileg nincs gond a felfüggesztés és a hajtás
>összehozásával, de a védelem kellemetlen. Persze az egykereku módinál ez a
>nyero, motorkerékpár hátsó része... Vagy hát végülis a két hátsó keréken
>miért ne! De nekem az a gyanúm, hogy a szóbajöheto kisautók nagy része
>elsokerekes, és érdemes lenne kihasználni a kardános féltengelyeket, nem?
>
>
szerintem hiba osszehozni a hajtast az elso kerekkel . itt nincs kardan
, ott ebred az ero ahol akarjuk - nincs valto
a sulypontot oda tehetjuk ahova akarjuk (akkuk)
az elsokerek nem elonyos ha nem agymotor , mert nagy a fordulokor , vagy
pici lesz a tengelytav - ez pedig alavag a rugozasi komfortnak . de
barmit csinalunk is , rossz lesz a kormanyra nyomatekot tenni -
elforditja a kereket ha teheti ...
akarjuk rangatni a kormanyt ?
egy kh-s bal elso kerek jobbra rantja a kormanyt ha nem figyelsz ...
hazamentem egyszer debrecenbol bekescsabara ugy hogy csak bal elso kerek
hajtasom volt - egy egesz savot rangatott a kocsin a legkisebb
terhelesvaltas (igaz van az autonak egy kis bumpsteer-je is , de nagyon
regota tanulom vezetni es komolyan eletveszelyes volt , annak ellenere
is hogy _tudtam_ hogy mire mit csinal
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list