Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jun 10 13:18:28 CEST 2006
charles hoss wrote:
>> Azért azt a 20 centit gondold át mégegyszer! :-)) Itt lenne az aksik
>> alja szerencsés esetben.
>>
> ha jol emlekszem a bmw valamelyik terepjarojanak a hasmagassaga 17
> centi ... :)
Az lehet, de akkor az egész tömeg középpontjának efölött 3 centire kéne
lennie. Megvalósítható mondjuk. Egy qrvanagy présgéppel. :-)
> li-ion akkukbol joforman laposan kitoltheto az alvaz
Azért én nem az alvázat tömném ki vele.
Tényleg, angol nyelvu honlapok között van valami bíztató a Li-ion aksikkal
kapcsolatban? Árak, kapac, hányszor töltheto meg ilyenek? Érdemes egyáltalán
gondolkodni felole?
És ha az akkus csavarhúzóba szeretnék ilyet rakni, akkor hogy jönnék ki?
Kijönne 10-20 db normál komplett ilyen szerkezet árából? :-)
> ha pl az elol ket- hatul egy kerek konfiguraciot valasztjuk akkor a
> hatso kereket hajtani lehetne egy a lengokaron levo motorral ,
Na igen, akkor biztosan eltunik a differenciálzár probléma. :-)
Nekem a bárhol is egykerekes megoldásban csak az a módi fogadható el, amit
nemrég belinkelt valaki, ahol az egész járgány be tud dolni. Annak persze
elol volt az egyszem kereke.
A háromkerekes holmik különben rohadtul borulékonyak, hacsaknem a súly zöme
a kétkerekes részre jut. Ha az elol van, akkor meg egy erosebb fékezés, és
elore borul. :-)
> lanccal - igy van egy atteteli lehetoseg , a rugozatlan tomeget nem
> noveli stb aprilia magnet stilusban esetleg :)
A kerekenkénti féltengelyes kardános megoldás, amihez mindent lehet kapni,
sot, ilyen gépbol lehet kiindulni, miért nem szimpatikus? Ma már az
elsokerékhajtányos korban nagyon jók kell legyenek ezek a cuccok. És mivel
jóval kisebb teljesítményekre lehet gondolni, talán amit lehet, ki is kéne
könnyíteni.
Lehet olyanban is gondolkodni, hogy merev, hosszú tengely a kerékre, és a
túloldal közelében van a motor, és ekörül "leng" a kerék, de nekem nem
tetszik. Mindenképpen megtartanám azt a fajta kerékfelfüggesztést
(függetlent), aminél a terhelés hatására a kerék nem akar nagyot dolni se
ki, se be. Bár van elonye annak, ha terheléstol inkább terpeszt, ez mellette
szól ennek a megoldásnak. De ha a villanymotort a túloldalon akarom
elhelyezni, akkor a két kerék kitéro kell legyen, tehát az egyik picit
elorébb, a másik hátrébb. :-) Hacsaknem olyan rugalmas a tengely, hogy
alakváltozásilag képesek egymást elkerülni.
Tényleg, bowden? :-))) Nem lehet, hogy van ilyen vastag bowden? :-))
A láncos módinál elvileg nincs gond a felfüggesztés és a hajtás
összehozásával, de a védelem kellemetlen. Persze az egykereku módinál ez a
nyero, motorkerékpár hátsó része... Vagy hát végülis a két hátsó keréken
miért ne! De nekem az a gyanúm, hogy a szóbajöheto kisautók nagy része
elsokerekes, és érdemes lenne kihasználni a kardános féltengelyeket, nem?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list