Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jun 10 13:18:28 CEST 2006


charles hoss wrote:

>> Azért azt a 20 centit gondold át mégegyszer! :-)) Itt lenne az aksik
>> alja szerencsés esetben.
>>
> ha jol emlekszem a bmw valamelyik terepjarojanak a hasmagassaga 17
> centi ... :)

Az lehet, de akkor az egész tömeg középpontjának efölött 3 centire kéne 
lennie. Megvalósítható mondjuk. Egy qrvanagy présgéppel. :-)

> li-ion akkukbol joforman laposan kitoltheto az alvaz

Azért én nem az alvázat tömném ki vele.
Tényleg, angol nyelvu honlapok között van valami bíztató a Li-ion aksikkal 
kapcsolatban? Árak, kapac, hányszor töltheto meg ilyenek? Érdemes egyáltalán 
gondolkodni felole?

És ha az akkus csavarhúzóba szeretnék ilyet rakni, akkor hogy jönnék ki? 
Kijönne 10-20 db normál komplett ilyen szerkezet árából? :-)

> ha pl az elol ket- hatul egy kerek konfiguraciot valasztjuk akkor a
> hatso kereket hajtani lehetne egy a lengokaron levo motorral ,

Na igen, akkor biztosan eltunik a differenciálzár probléma. :-)
Nekem a bárhol is egykerekes megoldásban csak az a módi fogadható el, amit 
nemrég belinkelt valaki, ahol az egész járgány be tud dolni. Annak persze 
elol volt az egyszem kereke.

A háromkerekes holmik különben rohadtul borulékonyak, hacsaknem a súly zöme 
a kétkerekes részre jut. Ha az elol van, akkor meg egy erosebb fékezés, és 
elore borul. :-)

> lanccal - igy van egy atteteli lehetoseg , a rugozatlan tomeget nem
> noveli stb aprilia magnet stilusban esetleg :)

A kerekenkénti féltengelyes kardános megoldás, amihez mindent lehet kapni, 
sot, ilyen gépbol lehet kiindulni, miért nem szimpatikus? Ma már az 
elsokerékhajtányos korban nagyon jók kell legyenek ezek a cuccok. És mivel 
jóval kisebb teljesítményekre lehet gondolni, talán amit lehet, ki is kéne 
könnyíteni.

Lehet olyanban is gondolkodni, hogy merev, hosszú tengely a kerékre, és a 
túloldal közelében van a motor, és ekörül "leng" a kerék, de nekem nem 
tetszik. Mindenképpen megtartanám azt a fajta kerékfelfüggesztést 
(függetlent), aminél a terhelés hatására a kerék nem akar nagyot dolni se 
ki, se be. Bár van elonye annak, ha terheléstol inkább terpeszt, ez mellette 
szól ennek a megoldásnak. De ha a villanymotort a túloldalon akarom 
elhelyezni, akkor a két kerék kitéro kell legyen, tehát az egyik picit 
elorébb, a másik hátrébb. :-) Hacsaknem olyan rugalmas a tengely, hogy 
alakváltozásilag képesek egymást elkerülni.

Tényleg, bowden? :-))) Nem lehet, hogy van ilyen vastag bowden? :-))

A láncos módinál elvileg nincs gond a felfüggesztés és a hajtás 
összehozásával, de a védelem kellemetlen. Persze az egykereku módinál ez a 
nyero, motorkerékpár hátsó része... Vagy hát végülis a két hátsó keréken 
miért ne! De nekem az a gyanúm, hogy a szóbajöheto kisautók nagy része 
elsokerekes, és érdemes lenne kihasználni a kardános féltengelyeket, nem?

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list