Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
Halász Ferenc
halaszfm at gmail.com
Sat Jun 10 06:10:06 CEST 2006
Moczik Gabor írta:
----
> Nem ertem, hogy fugg ossze a szamitogep es hogy maskepp kellhet vezetni...
>
Tényleg nem függ összefele!. A feladat számítógép _nélkül_
is vidáman megoldható.
>
>>akadályát nem látom annak, hogy a "gázpedál" nyomásával
>>arányos teljesítmény pumpálódjon a kerekekhez, "gázlevétel"
>>kvázi üresbekapcsolást szimuláljon, fékpedál lenyomása az
>>erővel (elmozdulással) arányos fékezést okozzon (természetesen
>>visszatáplálással, s csak "padlóféknél" blokkolással). Kuplung
>
>
> Ezt igy leirni egyszeru, csak ugye a mechanikus feket nem dobhatod ki.
Szó sem volt róla.
Persze, ezt már túlragoztuk, izlés dolga, melyik megvalósítás a jobb.
> Es akkor is maskepp kell vezetni, mert ha a pedal kicsi holtjatekaba meg
> betesszuk a visszataplalas teljes lehetseges tartomanyat, akkor hozza kell
> majd szokni, hogy nincs holtjatek, es csak finoman szabad nyomni.
Ez szinte kisebb különbség, mint a benzines és diesel közt, csak másban.
> Ha 7.5kW-nyi motor van a kocsiban, akkor ugyanekkora motorfekhatast lehet
> elerni, ez azert eleg hatasos. Rovid idore tul lehet terhelni a motort,
> szoval azt is el tudom kepzelni, hogy a hidraulikus fek csak igen ritkan
> kell majd.
Számomra ez az értelme..
>
>>A kerekenkénti villanymotor több előnnyel járhat:
>>- mech. differenciálmü fölösleges
>
>
> Viszont 1 difi 1 motor kisebb mint 2 motor.
De mint 2 _kisebb_motor_?
>
>
>>- "sebességváltáshoz" soros-párhuzamos kapcsolás kombiná-
>> ció _legalább_3_sebességfokozatot_ megoldhat.(Többet is!)
>
>
> Felesleges. Ezzel gyakorlatilag csak a motorokra juto aramot/feszt varialod,
> olyan nyomatekot ezzel eloallitani nem tudsz, amit ne tudnal siman a
> kapocsfesz valtoztatassal.
Azért itt bejátszik a hatásfok-kérdés is!
>
> Egyetlen jelentosege a soros kapcsolasnak az "elektronikus difi". Az hogy
> parhuzamosra lehet kapcsolni, az meg hogy legyen difizar is.
>
>
>>- kormányzottkerék "agymotorja" feleslegessé teszi a hajtás
>> érzékeny pontját (a csuklót,v. kardán(szerüség)et).
>
>
> Jol hangzik, de talalt mar valaki ilyen agymotort valahol?
> Miert erzekeny pont az a csuklo?
> Tobbszazezer km-t elmegy, es nincs vele semmi gond.
Az atomerőmüvel sincs. ;-) (általában...)
>
>
>>hátsó kerekekhez! (Elöl az egyszerü kormányozhatóság érde-
>>kében kisebb /rugózatlan tömeg!/ teljesítményü is elég.)
>
>
> Jo nagy lesz az a rugozatlan tomeg, mar piti motor eseten is.
> Egy 1kW-os DC motor van itthon, kb. 10 kilo.
lásd alább:
>
>>A kerekenkénti vill.motort lehet _áttétellel_is_ a kerekek-
>>hez kapcsolni. Mégpedig ügyesen, úgy, hogy a "rúgózatlan tömeg"
>>szinte csak a kerék marad! És "csukló" (kardán) SEM KELL!
>
>
> Es jobb lesz igy? :-)
lásd fentebb! Üdv: HFeri
More information about the Elektro
mailing list