Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

Halász Ferenc halaszfm at gmail.com
Sat Jun 10 06:10:06 CEST 2006


Moczik Gabor írta:
----
> Nem ertem, hogy fugg ossze a szamitogep es hogy maskepp kellhet vezetni...
> 
Tényleg nem függ összefele!. A feladat számítógép _nélkül_
is vidáman megoldható.
> 
>>akadályát nem látom annak, hogy a "gázpedál" nyomásával
>>arányos teljesítmény pumpálódjon a kerekekhez, "gázlevétel"
>>kvázi üresbekapcsolást szimuláljon, fékpedál lenyomása az
>>erővel (elmozdulással) arányos fékezést okozzon (természetesen
>>visszatáplálással, s csak "padlóféknél" blokkolással). Kuplung
> 
> 
> Ezt igy leirni egyszeru, csak ugye a mechanikus feket nem dobhatod ki.
Szó sem volt róla.
Persze, ezt már túlragoztuk, izlés dolga, melyik megvalósítás a jobb.
> Es akkor is maskepp kell vezetni, mert ha a pedal kicsi holtjatekaba meg 
> betesszuk a visszataplalas teljes lehetseges tartomanyat, akkor hozza kell 
> majd szokni, hogy nincs holtjatek, es csak finoman szabad nyomni.
Ez szinte kisebb különbség, mint a benzines és diesel közt, csak másban.


> Ha 7.5kW-nyi motor van a kocsiban, akkor ugyanekkora motorfekhatast lehet 
> elerni, ez azert eleg hatasos. Rovid idore tul lehet terhelni a motort, 
> szoval azt is el tudom kepzelni, hogy a hidraulikus fek csak igen ritkan 
> kell majd.
Számomra ez az értelme..
> 
>>A kerekenkénti villanymotor több előnnyel járhat:
>>- mech. differenciálmü fölösleges
> 
> 
> Viszont 1 difi 1 motor kisebb mint 2 motor.
De mint 2 _kisebb_motor_?
> 
> 
>>- "sebességváltáshoz" soros-párhuzamos kapcsolás kombiná-
>>   ció _legalább_3_sebességfokozatot_ megoldhat.(Többet is!)
> 
> 
> Felesleges. Ezzel gyakorlatilag csak a motorokra juto aramot/feszt varialod, 
> olyan nyomatekot ezzel eloallitani nem tudsz, amit ne tudnal siman a 
> kapocsfesz valtoztatassal. 
Azért itt bejátszik a hatásfok-kérdés is!
> 
> Egyetlen jelentosege a soros kapcsolasnak az "elektronikus difi". Az hogy 
> parhuzamosra lehet kapcsolni, az meg hogy legyen difizar is.
> 
> 
>>- kormányzottkerék "agymotorja" feleslegessé teszi a hajtás
>>   érzékeny pontját (a csuklót,v. kardán(szerüség)et).
> 
> 
> Jol hangzik, de talalt mar valaki ilyen agymotort valahol?
> Miert erzekeny pont az a csuklo?
> Tobbszazezer km-t elmegy, es nincs vele semmi gond.
Az atomerőmüvel sincs. ;-) (általában...)
> 
> 
>>hátsó kerekekhez! (Elöl az egyszerü kormányozhatóság érde-
>>kében kisebb /rugózatlan tömeg!/ teljesítményü is elég.)
> 
> 
> Jo nagy lesz az a rugozatlan tomeg, mar piti motor eseten is.
> Egy 1kW-os DC motor van itthon, kb. 10 kilo.
lásd alább:
> 
>>A kerekenkénti vill.motort lehet _áttétellel_is_ a kerekek-
>>hez kapcsolni. Mégpedig ügyesen, úgy, hogy a "rúgózatlan tömeg"
>>szinte csak a kerék marad! És "csukló" (kardán) SEM KELL!
> 
> 
> Es jobb lesz igy? :-)
lásd fentebb!                     Üdv: HFeri




More information about the Elektro mailing list