Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Fri Jun 9 17:29:51 CEST 2006


vajk fekete wrote:
> ezt nem ertem en. fikazzuk a benzinmoci hatasfokat, es kozben almodozunk egy villanymotorrol, ami 0-x fordulattartomanyban, 0-10kw leadott teljesitmenytartomanyban vegig iszonyat jo hatasfoku? nekem ugy tunik hogy el van egy par dolog hanyagolva. biztosak vagytok benne, hogy egy aszinkron motor 20Hz-rol jaratva olyan hudejo hatasfoku?

Alapvetoen a tekercs ellenallasa az, amivel nem nagyon lehet mit kezdeni, 
ezen veszteseg aram hatasara keletkezik, az aram pedig a nyomatekkal aranyos.

Biztos vagyok benne, hogy a benzinmotor 30-40%-os hatasfokatol _joval_ 
magasabb erheto el villanymotorral. Persze ez csak a motor. A rendszert 
egyben kell nezni, de ezt csak akkor lehet, ha mar van rendszer. :-)

Egy biztos: az elektromos energia tarolasa ami nagyon szar hatasfoku. 
Betoltesz egy akkuba 1.5C energiat, es jo esetben kivehetsz 1C-t, ez 66% 
hatasfok...

A visszataplalasnak meg az lenne a nagy haszna, hogy a fekteljesitmenyt, 
amit a normal auto a fekekben eldisszipal vissza lehetne tolteni az akkuba.
Ez lehet lehet jobb 66%-nal az akku miatt, viszont ez javithato olyan 
energia tarolo elemmel (SuperCap...), ami rovid idore ugyan, de jo 
hatasfokkal tudja felvenni az energiat.

Nem utolso sorban: kornyezetbarat, es szerintem a villany olcsobb mint a 
benzin, bar ennek HJozsi tudna utana szamolni. :-)

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))




More information about the Elektro mailing list