Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
Halász Ferenc
halaszfm at gmail.com
Thu Jun 8 23:06:26 CEST 2006
Halihó!
Kellene a témában egy másik project is!!! Mégpedig
olan, ami nem "gyorsuláscentrikus", de nem is ábólbébe
"minimáligényü". Arra gondoltam, hogy "autóiparon kívüli",
de elektróval, mai eszközökkel, lehetőségekkel "jóban levő",
itt-ott kreativitással is bíró müszaki szakik lennénk, aminek
van sok hátránya is, de olyan előnye is, amit "új szem effek-
tusnak" szoktak hívni. Én a kispolszkit nem becsülöm le, de
talán a részegységek kidolgozása után kéne eldönteni, milyen
kaszniba lehet legcélszerübben belapátolni a "kiforrottabb"
részegységeket. Először ezeket a főbb összetevőket kellene
kidolgozni, kiválasztani, létrehozni. Nem feltétlenül holnapra.
Mivel a célt illetően van egy halvány elképzelésem, kellene még
egy-két "adat", hátha valaki(k) tudnak hozzávetőleges értéket
adni pl. a következőre: Egy "normális" kocsinál a motor fő-
tengelyéről hány % enyergia jut el a kerekekig? Röviden: milyen
hatásfokú az "erőátvitel" ? (Esetleg részegységenként, mint seb-
váltó, differenciálmü, féltengelycsuklók stb). Ez ahhoz lenne jó,
hogy a villamos hajtásnál mit lenne érdemes kihagyni, v. kiváltani.
Van-e, más is, akinek hasonló (deviáns) gondolatai támadtak az
"eredeti" felvetéssel kapcsolatban? Üdv: HFeri
More information about the Elektro
mailing list