Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

Bodosi Bal zs BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Thu Jun 8 11:56:37 CEST 2006


> > HJozsi? Te ugyis szeretsz szamolgatni... :))
> :-)) Francokat, csak le kell folyton ln”m, mert rohadtul f j a 
> derekam az >  llvamel¢t¢l, ilyenkor ez j¢ figyelemelterel‚s.

Akkor is koszi! :))

> Egy gyors¡t s energi ja 80-ra, ha ‚n ln‚k benne, az 800 kil¢ ”sszesen :-), 
> kb 22m/s-n‚l 194kWs, azaz kb 0,054 kWh, ha el nem sz moltam.

Szerintem jo, mert en meg elfelejtettem, hogy igaz, hogy motor ki, de 
viszont akkuk be, ami lehet, hogy meg dob is a sulyon...
Van-e valami optimum, ahol mar nem erdemes novelni a sulyt (akkuk 
darabszama), mert az mar a gyorsitas rovasara megy?

Valszeg a kispoliba kellene a hatso ules helyere valami szogvasbol 
hegesztett akku-tarto, hogy fekezeskor ne lottyintsen nyakon savval :)
2x6 TALAN elfer egymas tetejen.

> Egyen ram£ motorok lenn‚nek j¢k, n‚gynegyedes hajt ssal. A visszat pl l¢s 
> f‚kez‚s j¢ lenne, b r l tszik, hogy egy t”ltet 100 gyors¡t sra el‚g kb, de 
> v rosban ez hamar ”sszej”n, ha nem is 80-ra. 90% k”rli hat sfokkal sz molva 
> oda-vissza, a gyors¡t si energi k kb 80%-a visszanyerheto. (A magasabb 
> akkufesz elonye, hogy kisebbek lesznek a f‚lvezeto vesztes‚gek. V‚glis 
> szabad gondosan szerelni! :-))

Egy ilyen 170V kornyekere milyen vezerlest celszeru tenni? Ha max. 
30kW-al szamolunk, akkor az 180A!
 
> Ebbol k”vetkezik, hogy ink bb a gondos szerel‚s fel‚ kell elmenni 
> (¡vvesz‚ly, ha z rlatb¢l ¡v keletkezik, csak az  risten tudja eloltani, 
> illetve miut n le‚gett az eg‚sz aut¢, majd valamikor elalszik). Na meg 

Az akkuk cellainak sorba kapcsolasa az mekkora aramot enged meg? 
Tehat BELUL hogyan, mivel vannak osszekotve?
Egyaltalan lehet ezzel igy szamolni?

> feszt tov bb fokozni, pl £gy, hogy direkt h l¢zatr¢l t”ltheto legyen k”nnyen 
> az aksi. A h l¢zati fesz k”z‚p‚rt‚ke kb 200V, ez k‚ne, hogy vmivel t”bb 

Hat, az bizony jo lenne! Halozat szinte mindenhol van.

> A kapaca 5000W¢/156V=32A¢ k”rli lehetne. Teh t gk aksikb¢l is ”ssze lehetne 
> hozni, abb¢l is a legkisebbek k”zl k‚ne ez a 13 db. Persze, ha net n csak 
> nagyobb kapac£ l‚tezik, lehet cs”kkenteni a darabsz mot, att¢l m‚g a 
> h l¢zatr¢l direktben t”ltheto marad.

Ezek az olomakksik - ugy tudom - rovidebb ideju, nagy aramokra vannak 
meretezve. Mennyit lehetne beloluk kivenni mondjuk egy ora alatt?
 
> s£ly£, de j¢ sok mechanikai munk t ig‚nyel. Ha a motor hely‚re kerlne be 
> egy villanymotor, akkor ‚n meg nem mondom, hogy k”nnyu megcsin lni. 

Szerintem azert lenne jobb, mert csereszabatosan lehetne illeszteni. 
Az ellendarab is kapasbol megvan, szoval nem ott kellene mericskelni, 
hogy a mi cuccunk belefer-e.

> gondolj k. Van m‚g egy biztons gi elonye: resbe lehet r ntani. Ha pl 

Igaz.

> sz‚tkapcsolni tudni a hajt st. Megszak¡t¢? Szar gy ezen a feszen. Bizti 

Mindekeppen kellene valami biztosito, ami az akkukat teljesen le 
tudja kapcsolni.

 Udv:
    BBalazs
    
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
    




More information about the Elektro mailing list