Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jun 8 11:45:00 CEST 2006
en olvastam egy par leirast ilyen atepitesrol.
mind kefes dc motort hasznalt. mint a targoncak, tulkepp targonamotort. a vezerles (telj fokozat) is targonca cucc, nemelyik ilyen gyarto gyart kulon verziot elektromos autokhoz. meghagytak a valtot, neha meg a kuplungot is. a tobbseg csak szivott a visszataplalassal.
van egy par reszletkerdes amit vegig kell kuzdeni: fekrasegites, szervokormany(ha van), futes telen, 12V az elektromos rendszernek, egyeb segedrendszerek amik regen vakuumrol mukodtek.
az hogy hany voltos legyen nagyon az elvart vegsebesseg es a milyen motort sikerult szerezni kerdese. egyedi attetelt nem hiszem hogy akarsz gyarttatni.
vajk
----- Original Message ----
From: Bodosi Bal zs <BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thursday, 8 June, 2006 9:58:58 AM
Subject: Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
No, szoval ki hol kezdene?
Szerintem eloszor ki kellene tuzni a celokat.
Mondjuk 50km egy toltessel varosban, 90km/h csucssebesseg, 50kilo
hasznos teher + vezeto.
Hany voltos legyen a rendszer? (ergo hany akku fer be a hatso
ulesbe/motorterbe).
Speci motor legyen vagy barhol kaphato par kilovattas :))?
Bennmaradjon a valto vagy ne?
A kispoli kb 650 kilo, egy szemellyel 750. Ha viszont megszabaditjuk
a motortol/benzintanktol/sallangoktol, kevesebb lehet sokkal.
Mennyi energia (hany Ah-s akku) kellene hozza? Az eredeti motor
kb 30 fekeveszett loeros.
HJozsi? Te ugyis szeretsz szamolgatni... :))
Udv:
BBalazs
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list