Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jun 8 11:45:00 CEST 2006


en olvastam egy par leirast ilyen atepitesrol. 

mind kefes dc motort hasznalt. mint a targoncak, tulkepp targonamotort. a vezerles (telj fokozat) is targonca cucc, nemelyik ilyen gyarto gyart kulon verziot elektromos autokhoz. meghagytak a valtot, neha meg a kuplungot is. a tobbseg csak szivott a visszataplalassal.

van egy par reszletkerdes amit vegig kell kuzdeni: fekrasegites, szervokormany(ha van), futes telen, 12V az elektromos rendszernek, egyeb segedrendszerek amik regen vakuumrol mukodtek.

az hogy hany voltos legyen nagyon az elvart vegsebesseg es a milyen motort sikerult szerezni kerdese. egyedi attetelt nem hiszem hogy akarsz gyarttatni.

vajk

----- Original Message ----
From: Bodosi Bal zs <BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thursday, 8 June, 2006 9:58:58 AM
Subject: Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

No, szoval ki hol kezdene?
Szerintem eloszor ki kellene tuzni a celokat.
Mondjuk 50km egy toltessel varosban, 90km/h csucssebesseg, 50kilo 
hasznos teher + vezeto.

Hany voltos legyen a rendszer? (ergo hany akku fer be a hatso 
ulesbe/motorterbe).
Speci motor legyen vagy barhol kaphato par kilovattas :))?
Bennmaradjon a valto vagy ne?

A kispoli kb 650 kilo, egy szemellyel 750. Ha viszont megszabaditjuk 
a motortol/benzintanktol/sallangoktol, kevesebb lehet sokkal.

Mennyi energia (hany Ah-s akku) kellene hozza? Az eredeti motor 
kb 30 fekeveszett loeros.
HJozsi? Te ugyis szeretsz szamolgatni... :))
Udv:
    BBalazs
    
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
    

-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/






More information about the Elektro mailing list