Volt KisPolszki - ABS

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Thu Jun 8 09:59:39 CEST 2006


On Thu, 8 Jun 2006, charles hoss wrote:

> szerintem az esetek 90%-aban az abs okozza a balesetet - csak nem
> ugyanolyanokat mint anelkul .
> a keresztiranyu eroket , a porfoltokon valo teljes fekmegszunest , a
> havon fekezest egyszeruen elfelejtheted .

A "mezei" ABS a leheto leggyengebb fekhatast allitja elo. Ugyanis a kerek
csuszik-megy-csuszik-megy. Tehat a csuszasi surlodasi erot kb. megfelezi.
Az egyebekrol (pl. letaposott ho) ne is beszeljunk.

Ettol lenyegesen jobban fekez a sima blokkolo kerek, vagy a legjobb, ha 
sikerul a "hatart" eltalalni, ahol meg epp nem csuszik meg a kerek 
(tapadasi surlodasi ero kozeleben).

Egyetlen elonye tenyleg az, hogy nem all keresztbe a szeker.

Irtam mar itt, hogy jo dolog az, csak mertekkel kell hasznalni.
Tehat hiaba van a sok-sok "csodaszer" az autoban, azert meg "illene" 
erezni a szekeret, magyarul megtanulni vezetni. :).

Letezik nem "mezei" ABS is? En ugy vettem eszre, hogy a Ro:no'ban 
"probalkozik", azaz meg blokkolas elott probal beavatkozni, ha "ugy erzi".
Mivel ez erosen utviszony-fuggo, igy nem igazan lehet analog modon 
megsaccolni es eloallitani a leheto legmaximalisabb fekerot.

Veszhelyzetben pedig nem igazan "illik" automatikusan jatszadozni a 
fekerovel azert, hogy eltalaljuk a maximumot.




 								-Sygma




More information about the Elektro mailing list