Volt KisPolszki lett Elektromos

L. Pásztor seasoft at hu.inter.net
Wed Jun 7 19:35:34 CEST 2006


----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, June 07, 2006 6:51 PM
Subject: Re: Volt KisPolszki lett Elektromos


>Ez érdekes. Marha sokszor mentem már dolgozni sokféle idopontban, jöttem
már
>haza éjfél után, hajnalban... meg mentem is, de még csak ez az egy esetem
>volt, amit meséltem. Az se biztos, hogy a versenyzésen kívül akart-e valami
>mást is. Ezek szerint szerencsém is volt eddig.
Ma már kevesebb ilyen van, de a 90-es években csongrád, bács, békés és fõleg
szerb, román határ közelében esténként érdekes dolgok történtek.
Ujság meg nem-igen írta meg. Meg egy kiborult autóról meg csak annyit irt,
hogy nem az utviszonyoknak megfelelõ stb, stb. Egy francot. kinyomták és
kész.
Évi 40-45ezer km-nél már lát ezt-azt az ember.

>Hááát, ha az autó nem borul, és az elso kerékbeállítások olyanok, hogy nem
>nyomja a belso kifelé a külsot (enyhe széttartás), akkor csak a gumi és az
>út közti tapadáson múlik a dolog, semmi máson. Illetve még valamin: nem
>szabad a spiccen lévo kanyarban semmiféle nyomatékot küldeni a kerekekre,
>sem hajtani, sem fékezni.
Ezt, ha nem próbáltad, sosem fogom tudni neked megmagyarázni.
Olyan mint a sielés. Hiába adott a hó és a siléc között súrolódási
együttható, a sielés is, meg ugyanígy az autózás is ennél egy kicsit több.
Ha a sielésben is csak a fizikai elméletet vennénk alapul, akkor az egész
mûlesiklás csak fikció lenne.
Nem vagyok profi, de akkor némi ízelítõ: hétvégeken néha fiammal üres
kamionparkolóba kijárunk autókkal pörögni, gumit égetni. Pályákat jelölünk
ki, megyünk idõre. Döbbenetes, hogy különbözõ építésû autókkal milyen
különbozõ idõket lehet menni. Baj soha nincs, mert sima a beton, ha a kerék
nem akad meg semmiben, jobb építésû kocsi nem borul.  Ha valaki sokat ûzi
ezt, elõbb-utóbb rájön mi a különbség autó és autó között. De aki ezt nem
csinálta, annak sosem fogom tudni megmagyarázni.
És még egy dolog a kanyar kapcsán, az un. rénszarvas-teszt. Sokat
gyakoroljuk a fiammal. A kisautók mindegyikét sima betonon akármikor fel
lehet borítani. A közepesek közül a magas építésûeket szintén, az
alacsonyakat már nehezebb. A nagyokat, vagy sportgépeket már egyáltalán nem
lehet.


>Szerintem a koma attól száll el, ha ezt nemigen tudja (márpedig az emberek
>zöme nem hiszem, hogy ismeri ezt az egész témát, pl a surlódási kúp
>fogalmát), és ha ijedtében ráfékez, vagy ha vagányan rád akar szállni,
tehát
>gázt ad, már vége is.
Ezer trükk van. Aki gyakorolja az egyre többet ismer meg belõle (de soha sem
eleget)
Szóval ez is olyan mint a sielés....   Elvileg nem lenne lehetséges....

>Persze lehet olyan is az a járgány, hogy elektronikusan beavatkozik, ha
>közeleg a határ. Akár kerekenként is. Mi is ennek a rövidítése?
>Menetstabilizátor vagy mi egyébként, ha jól tudom. De a surlódási kúpon
>kívülre nem lehet kimenni semmilyen technikával.
ESP van. Egyszer-kétszer mikor elbambultam már jól jött.
De az elbambulás mindig kis sebességnél van, száz alatt.
200 felett 120-as pulzusnál nem lehet elbambulni, csak elszámítani lehet
valamit.

Na de elég, kiutálnak innen engem ezzel a témával.

-----------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
-----------------------------------













More information about the Elektro mailing list