Volt KisPolszki lett Elektromos
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Thu Jun 8 00:45:51 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>charles hoss wrote:
>
>
>
>>egyszeru - ha semmi mast nem szamolunk , akkor a gumi szelessege a
>>donto . a kicsit szelessegu gumik kozel azonos feluleten tapadnak a
>>szelukon is tehat akarmeddig borithatod - akar fel is .
>>a szeles papucsok pedig a nagyobb tomeg alatt ugy allnak fel hogy
>>csak a peremuk erintkezik a talajjal , elmorzsolodnak , elcsusznak -
>>igy keresztben nem lehet felboritani
>>
>>
>
>Bocs, de nem ezen múlik, hogy egy autó felborul-e vagy nem.
>
>
pedig az autok 90%-anak par centi pontossaggal azonos helyen van a
sulypontja - egyszeruen igy tervezik oket . hagyjuk ki az egzotikus
dogoket amiket talan nem is lenne szabad b-s jogsival vezetni - a
maradek azonos magasan azonos helyen hordja a sulyat , igy a kisautok
mit a matiz , a nagyok mint pl az alfa szepsegei jo kozelitessel nem
ternek el lenyegesen ebben a kerdesben - az alfa szelesebb , a gumija
nagyon peres , a lengescsillapitoi jok , tehat nem lehet olyan konnyen
behimbalni ket kormanyrantassal mint pl a golfokat , es a puha gumijai
szelesebbek , ezek pedid nem birjak el az autot az elen allva , inkabb
megcsuszik , morzsolodik .
>Mi a lényeg? A surlódás, és a súlypont helyzete.
>
>
a surlodas anyagminoseg kerdese - azon a gumin ami fele boritod a kocsi
sulya rajta van - tehat innen csak az a kerdes hogy a gumi mikor csuszik
meg - az pedig soha nem csuszik meg - elszakad - a gumi valik kette - az
aszfalton marad egy resze , a tobbi a gumin - a regi trabik gumija
joforman azonos felulettel erintkezik az aszfalttal a teljes
szogtartomanyban - mig egy peres gumi eleinte husz centin fekszik fel ,
aztan csak harom-negy centin , ami aztan elkenodik , szakad .
>Bakelitlemezt megcsúsztatom az úton, nem fog felboruln. Bakelittömb, ami
>magas, már igen. Gumival ugyanez a helyzet. Autóbusznak hiába rax akármilyen
>kerekeket, könnyen fog borulni, foleg, ha emeletes. Jégen, sík talajon
>semmilyen jármu nem borul fel, nincs hozzá elég surlódás. A surlódás képez a
>súlyponthoz képest egy nyomatékot. Ha ez a nyomaték nagyobb, mint a szélso
>feltámasztási pont és a súlypont közti távolság szorozva a súllyal magával
>(ero), akkor borulás van. Ha kisebb, nincs.
>
>
mai utcai autoknal ez nem kulonbozik jelentosen .
>Ha a fenti autóra, amit (mint írod) nem lehet felborítani, felrax egy
>csomagtartót a tetejére, arra meg valami jó nehéz tárgyat, egész könnyen fog
>felborulni akár hétköznapi helyzetben is.
>
>
tudom . a jeep siman ketkerekre veheto ha fenn van a kemenyteto es ar
ajtok . ezek nelkul sokkal vadabb dolgoktol sem zavarodik ossze .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list