Volt KisPolszki lett Elektromos
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jun 7 21:49:46 CEST 2006
L. Pásztor wrote:
>> az a kup azert meg egy fekete magia hataran levo dolog .
Francokat, színtiszta fizika, könnyu belátni! Ami sokat változtat, az az,
hogy az út sosem tök sík, és itt jön be a lengéscsillapító hatása, vagy az
aktív kerékfelfüggesztés. Viszont - errol már volt szó, akkor is le lettem
hurrogva - fékezésnél nem számít az úthiba, vagy hogy pattog-e a kerék vagy
nem. Ezt is be lehet látni. Persze nem a pörgos fékezésrol van szó, csak a
sima blokkoló fékezésrol, amikor áll a kerék. Ha van abs, akkor már számít,
hogy mennyit van a kerék levegoben...
A túlkormányzott autó kanyarban szarabb, ezt is be lehet látni. A külso
kerék spiccen van, o viszi a teher zömét, és oldalirányban a kicsúszás
határán van. Na most, ha túlkormányzott a gép, az azt jelenti, hogy a
kerékösszetartás nagyobb, azaz a belso kerék még rá is nyom a külsore némi
oldalirányú erot, holott az már enélkül is spiccen van. Ha viszont
alulkormányzott, akkor azzal a kis talajnyomással, ami még azért jut rá,
jobban szeretne kanyarodni, mint a külso, akár csúszik is szlippszeruen, és
levesz valamit a külso terhelésébol, az autó többet tud teljesíteni.
> Kösz Dexter hogy ilyen alaposan összefoglaltad Hjozsi számára, nekem
Én meg köszönöm a lekezelést, kiszállok a témából. Nálatok ez az egész
színtiszta ezoterika, nincs értelme beszélgetni róla.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list