Volt KisPolszki lett Elektromos

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jun 7 21:49:46 CEST 2006


L. Pásztor wrote:

>> az a kup azert meg egy fekete magia hataran levo dolog .

Francokat, színtiszta fizika, könnyu belátni! Ami sokat változtat, az az, 
hogy az út sosem tök sík, és itt jön be a lengéscsillapító hatása, vagy az 
aktív kerékfelfüggesztés. Viszont - errol már volt szó, akkor is le lettem 
hurrogva - fékezésnél nem számít az úthiba, vagy hogy pattog-e a kerék vagy 
nem. Ezt is be lehet látni. Persze nem a pörgos fékezésrol van szó, csak a 
sima blokkoló fékezésrol, amikor áll a kerék. Ha van abs, akkor már számít, 
hogy mennyit van a kerék levegoben...

A túlkormányzott autó kanyarban szarabb, ezt is be lehet látni. A külso 
kerék spiccen van, o viszi a teher zömét, és oldalirányban a kicsúszás 
határán van. Na most, ha túlkormányzott a gép, az azt jelenti, hogy a 
kerékösszetartás nagyobb, azaz a belso kerék még rá is nyom a külsore némi 
oldalirányú erot, holott az már enélkül is spiccen van. Ha viszont 
alulkormányzott, akkor azzal a kis talajnyomással, ami még azért jut rá, 
jobban szeretne kanyarodni, mint a külso, akár csúszik is szlippszeruen, és 
levesz valamit a külso terhelésébol, az autó többet tud teljesíteni.

> Kösz Dexter hogy ilyen alaposan összefoglaltad Hjozsi számára, nekem

Én meg köszönöm a lekezelést, kiszállok a témából. Nálatok ez az egész 
színtiszta ezoterika, nincs értelme beszélgetni róla.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list