Teherautó rakomány mérés

Papp Zoltán zombi at c2.hu
Mon Jul 24 21:44:04 CEST 2006


2006.07.24. 21:11:44 dátumon Horváth Attila <mistyc at fibermail.hu> írta:

> Hááát.. A guminyomás érdekes ötlet, de elég neccesnek tűnik a
> gyakorlatban. Nameg, melyiken mérve a ki tudja hányból? :)
> Ennek hülye- és atombiztosnak kell lennie.

Nemtom....

Fogj egy sima rugót (szolenoid), tedd a tengely, meg a dömper alja közé,  
és mérd az induktivitását.
L=műnull*N^2*A/l
Az l (hossz) változik: l0: üres tömeg, terhelve: l=l0-x, ahol x: az  
összenyomódás.
x egyenesen arányos a tömeggel, mivel : Frugó=Fnyomó -> Dx=mg

Ha pl. (hasraütéssel): A=4cm^2=4e-4m^2; N=100; akkor:
L~=5e-6/l
Tehát ha l=1m, akkor L=5uH
Ha pl. az üres hossz l0=0,5m, akkor L0=10uH; ha a teli hossz l1=0,2m,  
akkor L1=25uH.

Na persze, ezt hogy lehet kivitelezni, ráadásul, hogy ne nagyon lengjen be  
a rugó, ha menet közben döccen...
Meg, hogy egyáltalán működik-e?


-- 
Papp Zoltán
OneWay Electronics



More information about the Elektro mailing list