Re: négyeshatos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Jul 19 12:45:10 CEST 2006


vajk fekete wrote:
> En ugy tudom hogy ez a combino egy eleg modern cucc.

Nekünk. Amúgy valami 25 éves, bár felújították, ha jól hallottam, vagy jól 
emléxem.

> Miota
> alacsonypadlos kell legyen minden busz es villamos, nem nagyon van
> folos hely lob..o konditelepek es hasonlok elhelyezesere.

Nem kell annak padló alatt lennie! A magasság adott. Ha az utasok lejjebb 
költöznek, a többi holmi mehet fölülre, amit lehet. Nyilván a motor és a 
kerekek maradnak lenn. :-)

> Raadasul
> egy ilyen villinger nem ket tonna, hatalmas energiakrol beszelunk,

Nézzük, mennyi is az annyi. Legyen a szerelvény mindenestül 100 tonna.  (nem 
hiszem, hogy ennyi lenne). A körúton nem mehet úgyse 60-nál gyorsabban. 
0,5*m*v^2=14MJ energia.

Fesz asszem 550V. Kondiigény, ha csak 200V-ot változhat egy fékezéskor: 
2E/(550^2-350^2)=150F körüli, de akkor az utolsó szemig beletöltjük az 
energiát. Ha nagyobb a mozgástér (mondjuk kiindulhatunk 100V-ból is), és 
fele lenne az össztömeg, akkor már csak 24F kell. Szerintem még diszkrét 
elkókból is ki lehetne rakni. A megállásnál vmi mechanikai fék úgyis kell. 
És persze meg lehet hagyni a visszatáplálást is részben, de azt 
áramkorlátoznám.

Hát igen, ez kéne, mert a fék a legnagyobb teljesítmény mindig. Lehet, hogy 
emiatt kell a nagy keresztmetszet inkább. Tehát a felsővezetéké, mert a 
párhuzamosan futó tápkábelekről egy qrva szót nem lehet hallani. A 
felsővezeték csak 1-2 villamos áramát kell, hogy elviselje.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list