Re: négyeshatos
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Jul 19 12:45:10 CEST 2006
vajk fekete wrote:
> En ugy tudom hogy ez a combino egy eleg modern cucc.
Nekünk. Amúgy valami 25 éves, bár felújították, ha jól hallottam, vagy jól
emléxem.
> Miota
> alacsonypadlos kell legyen minden busz es villamos, nem nagyon van
> folos hely lob..o konditelepek es hasonlok elhelyezesere.
Nem kell annak padló alatt lennie! A magasság adott. Ha az utasok lejjebb
költöznek, a többi holmi mehet fölülre, amit lehet. Nyilván a motor és a
kerekek maradnak lenn. :-)
> Raadasul
> egy ilyen villinger nem ket tonna, hatalmas energiakrol beszelunk,
Nézzük, mennyi is az annyi. Legyen a szerelvény mindenestül 100 tonna. (nem
hiszem, hogy ennyi lenne). A körúton nem mehet úgyse 60-nál gyorsabban.
0,5*m*v^2=14MJ energia.
Fesz asszem 550V. Kondiigény, ha csak 200V-ot változhat egy fékezéskor:
2E/(550^2-350^2)=150F körüli, de akkor az utolsó szemig beletöltjük az
energiát. Ha nagyobb a mozgástér (mondjuk kiindulhatunk 100V-ból is), és
fele lenne az össztömeg, akkor már csak 24F kell. Szerintem még diszkrét
elkókból is ki lehetne rakni. A megállásnál vmi mechanikai fék úgyis kell.
És persze meg lehet hagyni a visszatáplálást is részben, de azt
áramkorlátoznám.
Hát igen, ez kéne, mert a fék a legnagyobb teljesítmény mindig. Lehet, hogy
emiatt kell a nagy keresztmetszet inkább. Tehát a felsővezetéké, mert a
párhuzamosan futó tápkábelekről egy qrva szót nem lehet hallani. A
felsővezeték csak 1-2 villamos áramát kell, hogy elviselje.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list