Re: négyeshatos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Jul 19 02:03:08 CEST 2006


Huszti Andras wrote:

> Milyen 5 masikat? Multkor ket allomas kozott hibasodott meg az egyik
> szerelveny. Persze hogy az a zsir uj villinger....

Állítólag azért, mert nem tudták a nehezebb madzagok belógását megfelelore 
állítani (nagyobbat kellett volna feszíteni, de nem volt mihez), és a túl 
nagy belógás eltörte az áramszedot. Én mondjuk ezt se értem, mert láttam én 
már vonatot is, meg villamost is olyan helyre bemenni, ahol majdnem tök le 
kellett nyomódnia az áramszedonek ahhoz, hogy átférjen valami híd alatt. 
Erre biztos most is van példa.

Az a történet - ahogy elmesélte egy bkv-s vagy ki -, hogy nem volt generál 
kivitelezo vagy valaki, aki összehangolta volna a munkákat. Ezért minden 
kivitelezo egyszerre akart dolgozni, kénytelenek voltak valamit kihagyni.

Mindegy, a mi gondolkodásunkkal sehogyse fér össze, hogy energiatakarékos, 
és 3-szor akkora vezeték kell neki. Lehet, hogy ez csak valami barom német 
eloírás, és semmi alapja nincs neki.

Pl miért nem lehet olyat játszani, hogy az eredeti vezetékek maradjanak, és 
a párhuzamos kábeleket vastagítják, és legföljebb több ponton kötnek rá?

Vagy netán a betáp egyenirányítónak kell a szurést is megcsinálnia? :-) 
Ezért kis ohmokkal kell a villamosnak odáig eljutnia? :-))

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list