Re: Zöldkártya [igazi]

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Wed Jul 5 17:19:00 CEST 2006


charles hoss wrote:

> na talan ott kene kezdeni hogy az europai szabalyok szerint nem lehet
> visszamenoleges hatalyu szabalyt hozni - tehat ha az autodban nincs
> biztonsagi ov hatul akkor nem tetethetnek bele .
> a kornyezetvedelmi normakrol meg a gyartaskori ertekeket tartathatjak
> be - nem kell egy tizeves autonak a mai lamdba ertekeket tudnia - ha
> akkoriban nem volt az alapjarati hullamzasnak hatarerteke akkor
> bekaphatja - veszel egy kezikonyvet es megmutatod neki hogy mennyi
> kell legyen - mekkora szorassal .

Ez igaz, a meres modjat viszont eloirhatjak. Ami nem is az alapjarat 
dolognal szamit, ez egyertelmuen jogserto dolog (bar ettol meg elo van 
irva), de ez ellen meg lehet tenni hagyomanyos beallitgatassal, kulso 
hutoventillatorral, hogy a gyari ne induljon be stb.
Hanem az oreg, hagyomanyos adagolos dizelautok szethajtasanal.  Alapjaratrol 
1 masodpercnel nem rovidebb, es 1.5 masodpercnel nem hosszabb ido alatt el 
kell erni vele a leszabalyozasi fordulatszamot, aztan ott porgetni minimum 
1, gyakorlatban legalabb masfel _percig_, mint a barom. Lehet hogy a 
fustoles meg rendben is lenne, de az oregebb dizelek nagyon nem csipik, ha 
uveghangon porgeted oket allo helyzetben. Nem ritka a hajtokarok 
leszakadasa, motor kikonyokolese, mert a tulaj meg a budos eletben nem 
porgette ennyire a motort... A masik fele az ugynek, hogy a hagyomanyos 
adagolok regulatorai, amik limitalnak a fordulatszamot, epp emiatt nincsenek 
hasznalva evek ota, es nem biztos, hogy megindul kifele a ropsuly. Ha meg 
nem indul meg, akkor szinte garantaltan szetrepul a motor, valahol 7-8-10 
ezres fordulatszam tajekan, mert 4500-tol van a piros mezo... Es mire 
lekapnad a gyujtast, addigra mar annyi, ez egy pozitivan visszacsatolt 
rendszer, tizedmasodpercek alatt foluvolt a motor, aztan durr.
Ki van ez talalva.

Trebitsch



More information about the Elektro mailing list