http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html
HWSW Famulus
hwsw at famulus.hu
Sun Jan 29 09:34:05 CET 2006
HWSW Famulus wrote:
>> Ellenben valaki nemrég beszélt nekem vmi sportgyertyáról, aminek
>> jóval nagyobb a szikraköze, és a testről nem egy, hanem asszem 3
>> szarv nyúlik a középső elektróda fölé. Aszongya, hogy jóval bikább az
>> autója, és kevesebbet is fogyaszt.
>>
>> Ez igaz lehet? Lehet, hogy ekkor tutira gyújt, és nagyobb az égés
>> terjedési sebessége a nagyobb méretű szikra miatt?
>>
>> hjozsi
>
> HONDA ezt az iDSI rendszereben ugy csinlaja, hogy
Ja, igen: intelligent Dual & Sequential Ignition
> 2 gyertyaval gyujt
> a fordulatol es uzemallapottol fuggoen
> egyszerre vagy idoben eltolva.
>
> Ezzel elerve, hoyg mar kis fordulatnal letre jojjon a max. nyomatek
> azaz ne kelljen szetporgetni a motort ahhoz, hogy huzzon.
> Azaz takarekos legyen varosban is....es jol vezetheto legyen a kis
> motor is.
> Az 1339 cm3 motor igy 83LE leadasa mellett eljar
> orszaguton 4,8-5,1 liter
> varosban (bp.dugo 6,5-7,0 liter)
> vegyesben (pl. nalam) 6 liter eves atlaggal
>
> Mikozben baratsagos dizel-es :-)
> modon egyfolytaban huz mar 2500-as fordulattol.
> 2500-5700 kozott a nyomatek 90% all rendelkezesre
> es 2800-nal mar a max. !!! nyomatekot tudja leadni.
>
> Szoval a gyujtas/szikra varazslasaval sok mindent meglehet oldani....
> A sport gyertynal is inkabb azt hiszem, hogy a PONTOS idoben
> PONTOS helyen valo gyujtas szamit azzal, hogy
> igy minden robbansnal biztosan letrejon a max. nyomas a hengerben.
> Egy bizonytalanabb idopontu gyujtas (inhomogenebb szikra) eseten
> meg lehet, hogy nem mindig...
>
> A gyakori gyujtas kihagyasban nem nagyon hiszek, abbol durrogas lenne
> :-)
> KJ
>
>
>
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list