http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html
HWSW Famulus
hwsw at famulus.hu
Sun Jan 29 09:23:36 CET 2006
> Ellenben valaki nemrég beszélt nekem vmi sportgyertyáról, aminek jóval
> nagyobb a szikraköze, és a testről nem egy, hanem asszem 3 szarv
> nyúlik a középső elektróda fölé. Aszongya, hogy jóval bikább az
> autója, és kevesebbet is fogyaszt.
>
> Ez igaz lehet? Lehet, hogy ekkor tutira gyújt, és nagyobb az égés
> terjedési sebessége a nagyobb méretű szikra miatt?
>
> hjozsi
HONDA ezt az iDSI rendszereben ugy csinlaja, hogy
2 gyertyaval gyujt
a fordulatol es uzemallapottol fuggoen
egyszerre vagy idoben eltolva.
Ezzel elerve, hoyg mar kis fordulatnal letre jojjon a max. nyomatek
azaz ne kelljen szetporgetni a motort ahhoz, hogy huzzon.
Azaz takarekos legyen varosban is....es jol vezetheto legyen a kis motor is.
Az 1339 cm3 motor igy 83LE leadasa mellett eljar
orszaguton 4,8-5,1 liter
varosban (bp.dugo 6,5-7,0 liter)
vegyesben (pl. nalam) 6 liter eves atlaggal
Mikozben baratsagos dizel-es :-)
modon egyfolytaban huz mar 2500-as fordulattol.
2500-5700 kozott a nyomatek 90% all rendelkezesre
es 2800-nal mar a max. !!! nyomatekot tudja leadni.
Szoval a gyujtas/szikra varazslasaval sok mindent meglehet oldani....
A sport gyertynal is inkabb azt hiszem, hogy a PONTOS idoben
PONTOS helyen valo gyujtas szamit azzal, hogy
igy minden robbansnal biztosan letrejon a max. nyomas a hengerben.
Egy bizonytalanabb idopontu gyujtas (inhomogenebb szikra) eseten
meg lehet, hogy nem mindig...
A gyakori gyujtas kihagyasban nem nagyon hiszek, abbol durrogas lenne :-)
KJ
More information about the Elektro
mailing list