http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Sun Jan 29 00:26:11 CET 2006
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, January 28, 2006 11:58 PM
Subject: Re: http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html
> Én nem erőltetném. A működés mechanizmusa egyszerű, a kondik direktben
> vannak rövidrezárva, amikor átüt a szikraköz. Jóval nagyobb áram van jóval
> rövidebb ideig. Nem jó. Az autókban direkt elhúzzák a szikra idejét azzal,
> hogy vagy szénszálas a gyújtóvezeték, vagy be van rakva az elosztófedélbe
> vagy valahova egy pár kohm körüli ellenállás.
Zavar miatt van tudtommal....
> Ellenben valaki nemrég beszélt nekem vmi sportgyertyáról, aminek jóval
> nagyobb a szikraköze, és a testről nem egy, hanem asszem 3 szarv nyúlik a
> középső elektróda fölé. Aszongya, hogy jóval bikább az autója, és
> kevesebbet is fogyaszt.
Nekem is ilyen van, 4 pólusú. Jóval nem bikább, de magasabb fordulaton
érezhető a különbség.
Fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, mert kb csak ilyen van benne amióta
megvan. Rövid ideig volt másmilyen mert aszittem gyertya miatt rángat, de
nem.
Aztán mikor rájöttem hogy nem pörög olyan jól rögtön vissza is kerültek a
4pol. gyertyákok.
Viszont! A 4 pol gyertyán általában nincs mind a 4 póluson szikra. Ellenben
ezzel a kondis mókával igen. (állítólag...holnap megnézem...)
Ami jó, mert a dupla gyertyás motorok, mint pl az alfa twin spark elég
tisztességes menetteljesítményt produkálnak. Többek közt a dupla lángfront
miatt.
De aszondom ki kell próbálni ezt a kondis mókát.
A belső égésű motor számomra egy kimeríthetetlen csoda...semmin nem lepődök
meg ezzel kapcsolatban. :)
Arnold
More information about the Elektro
mailing list