http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jan 28 23:58:50 CET 2006
Halász Ferenc wrote:
> Halihó!
> Azert nagyon erdekelne, hogy _mi_lesz_jobb_
> attol a plazmas-fickos sziporkatol a mocoron?
> Csokken a fogyasztas?
> No" a nyomatek?
> No" a teljesitmeny?
> Me're'sek? Gorbe'k?
> Osszehasonlitas?
> Ha csak 1-2 % javulast okoz, mi a ra'knak
> szereljek be egy ujabb hibalehetoseget a
> jarganyba?
> Ha valamiben nagyobb javulast okoz
> _bizonyithatoan_, kiprobalom. HFeri
Én nem erőltetném. A működés mechanizmusa egyszerű, a kondik direktben
vannak rövidrezárva, amikor átüt a szikraköz. Jóval nagyobb áram van jóval
rövidebb ideig. Nem jó. Az autókban direkt elhúzzák a szikra idejét azzal,
hogy vagy szénszálas a gyújtóvezeték, vagy be van rakva az elosztófedélbe
vagy valahova egy pár kohm körüli ellenállás.
Régebben sokat tököltem argon védőgázas hegesztéssel. Csináltam én is jó
erős, fényes szikrát, de nem volt igazán jó. Közben voltak profi gépek,
amiknek az autóéhoz hasonló halovány szikrája volt, de csodák csodája, attól
pöccre begyújtott az awi ív, míg ettől a kubaszov erejűtől nem. Meg is
mértem kerülőúton, hogy több, mint 2A volt a szikraáram. Ellenben csak
valami 1us ideig tartott. Ez az egyenáram felfutásához jó kevés, de
szerintem a motorban az égés elindulásához is.
Sőt, itt ki is lehetne számolni a kondik ismeretében. Valami nagyon kicsi a
hurok, és egy menet, én tutira venném, hogy az esetleges rezgés
periódusideje pártíz ns. :-)
Ellenben valaki nemrég beszélt nekem vmi sportgyertyáról, aminek jóval
nagyobb a szikraköze, és a testről nem egy, hanem asszem 3 szarv nyúlik a
középső elektróda fölé. Aszongya, hogy jóval bikább az autója, és kevesebbet
is fogyaszt.
Ez igaz lehet? Lehet, hogy ekkor tutira gyújt, és nagyobb az égés terjedési
sebessége a nagyobb méretű szikra miatt?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list