Re: FET híd
Andras Tantos
andras at tantosonline.com
Tue Jan 10 18:48:56 CET 2006
Hali!
> Meg igazából a felső FET-ek helyett sima P-t tennék meghajtó nélkül.
> Azok ugysincsenek PWM-ezve, igy majdnem tok felesleges ilyen izom
> meghajtas, alig van atkapcsolas.
> Csomo draga alkatresz pocsekba...ajjaj...ezek a nyugatiak. :)
A felso oldali FET-ek nem az atkapcsolasi veszteseg, hanem az alacsony
csatorna-ellenallas miatt N csatornasak. 20A korul ez azert mar szamit.
Sajnos ezek az R/C kisauto motorok nagyon brutalisak. Nem ritka a 60-70A-es
rovidzarasi aram sem!
> Vagy N-csatornast C-D-s fesz duplazoval.... :)
Kb. ez az ami ott van. Amit ez az IC meg tud, az a tularam-vedelem.
>> Szia Andras!
>>
>> Köszi, eleg "meredek" ez az 50-50%-os PWM-el fekezes, új nekem,
>> kipróbálom...
Csak vigyazz szegeny motorra :-)!
>> A linket neztem...Vajon direkt van mind a 4 FET PWM lábon?
>> Forrasban ugy latom a felső oldal fix-en van vezérelve, nem PWM-el...
Amikor a kapcsolast csinaltam, meg nem voltam biztos benne, hogy az also,
vagy a felso, esetleg mindket oldalt akarom-e PWM-el vezerelni. Azt
gondoltam, hogy fekezeskor van ertelme a felso oldli FET-eket hasznalni,
mert akkor a generalt zavarok a tapra es nem a foldre ulnek, arrol meg ugyis
stabilizatoron keresztul megy minden mas, tehat az eredo zaj kisebb lesz
(lehet). Aztan amikor probalgattam, akkor kiderult, hogy az egesz nem
szamit, mert ugyse tudom a motort ertelmesen fekezni passziv rovidzarral.
>> (AND kapuk helyett elég lenne szvsz egy pl. 1K-s ellenallas, es azt a
>> foldre
>> huzni a FET-ekkel, ha szembehajtas merul fel. De ez már más téma..csak
>> szemetszúrt
>> hirtelen...)
A NAND kapuk azota uj funkciot kaptak: vegallas-, illetve vesz-leallito
kapcsolokat lehet rajuk kotni.
>>
>> Milyen frekivel hajtottad a motort?
>>
Olyan 120Hz korul van. Jobban orulnek magasabbnak, de ez egyenlore ezer es
egy ok miatt nem megy. Mukodni meg mukodik, csak randa hangja van.
Udv,
Tantos Andras
More information about the Elektro
mailing list