Re: FET híd
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Tue Jan 10 18:27:57 CET 2006
Meg igazából a felső FET-ek helyett sima P-t tennék meghajtó nélkül.
Azok ugysincsenek PWM-ezve, igy majdnem tok felesleges ilyen izom meghajtas,
alig van atkapcsolas.
Csomo draga alkatresz pocsekba...ajjaj...ezek a nyugatiak. :)
Vagy N-csatornast C-D-s fesz duplazoval.... :)
Hmmm....ez lehet hogy az enyembe is jó lesz...akkor nem is kell P csatornas
logic level...Hmmm....
Arnold
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, January 10, 2006 6:12 PM
Subject: Re: FET híd
> Szia Andras!
>
> Köszi, eleg "meredek" ez az 50-50%-os PWM-el fekezes, új nekem,
> kipróbálom...
> Visszacsatolás nálam nem lehet...szoval ez marad.
>
> A linket neztem...Vajon direkt van mind a 4 FET PWM lábon?
> Forrasban ugy latom a felső oldal fix-en van vezérelve, nem PWM-el...
>
> (AND kapuk helyett elég lenne szvsz egy pl. 1K-s ellenallas, es azt a
> foldre
> huzni a FET-ekkel, ha szembehajtas merul fel. De ez már más téma..csak
> szemetszúrt
> hirtelen...)
>
> Milyen frekivel hajtottad a motort?
>
> Arnold
>
>> Hogy is van ez?
>>
>> Kis DC motor sebesseget szeretnem szabalyozni oda-vissza.
>> 4-es FET hid eddig rendben.
>>
>> Also FET-eket hajtom PWM-el pl, felsőket siman csak kapcsolgatom ki-be
>> ezalatt. Ez is rendben.
>>
>> Ellenben ha fekezni akarok, de a fekezes intenzitasat is szabalyozni
>> akarom,
>> (pl. modellauto a kanyar előtt (előre hátramenetben is kanyarodhat!):
>> erősen generátor üzem...)
>> akkor is eleg ha csak az also ket FET-et PWM-ezem, es a felsoket fixen
>> vezerlem? Ugy ertem hogy ilyenkor kikapcsolom a felsőket, és az alsó
>> közül
>> PWM-et kap valamelyik, azaz rövidrezárogatom a motort.
>>
>> A kerdes igazabol annyi hogy eleg-e ha az also ket FET-et vagyok kepes
>> PWM-ben vezerelni, es a felsoket siman csak ki-be kapcsolni?
>> Ezzel meg tudok-e mindent csinalni amit irtam?
>
> Meg tudsz, de nem igy. Foleg kis R/C autokban a motor fekezo ereje messze
> nem eleg (amit irtal, az elvben OK, csak a gyakorlatban nem mukodott
> nekem).
> Ami viszont igen, hogy normal PWM hajtas ugy, hogy X% elore, X% hatra. Ha
> X
> nagyon kicsi, gyakorlatilag szabadon fut a motor. Ha X 50 koruli, az a
> legerosebb fek. Vigyazz vele, mert nagyon sok energiat emeszt fel, es ezt
> joreszt hove alakitja a motoron - konnyen gyorsan le lehet ezzel a
> vezerlessel egetni a motort.
>
> A masik megoldas, amit en csinaltam, hogy raktam a kutyube fordulatszam
> merest, es szabalyzokort (egy eleg regi verziot, kisebb hibakkal meg tudsz
> nezni itt: http://www.modularcircuits.com/h-bridge.htm). Ezzel aztan, ha a
> vezerlojel 0-t ker, a kerek meg forog, akkor meg a fentinel is komolyabb
> fekezest tud csinalni, mert ha kell hatramenetbe is kapcsolja a motort,
> hogy
> elerje a kivant fordulatszamot. Raadasul ha nem forog a motor, nem enged
> bele folosleges energiat, es nem termel (tul sok) hot.
>
> Udv,
> Tantos Andras
>
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list