Motoros tolokapu

Nandor Szabo nandi at freemail.hu
Wed Apr 26 09:07:07 CEST 2006


sziasztok!

Nekem T acelon gurul a beszúrt görgő.
Telen mindig gond volt vele, mert maga ala gyurte a havat, ettol
megszorult, a motor megallt, a gorgo odafagyott.
Tobbszor holegfuvoval tudtam csak kiolvasztani.
A nagy havak idejen sokszor folyamatosan nyitva kellett tartanom a
kaput, nehogy szivjak vele, ha hirtelen kell indulnom a kocsival (en
meg csak-csak megoldom a dolgot, de az asszony nelkulem nem...).

Megelegelve a helyzetet, megoldottam a problemat.
Mindket kerekhez szereltem egy-egy hoeke lemez pajzsot.
a pajzsok felulrol vazlatosan igy neznek ki (kar hogy nem fenykepeztem
le):

                    _____|_____
                   / ____|____ \
__________________/ |__kerek__| \_______________   T acel
                  \ |_________| /
                   \_____|_____/
                         |
                          
A pajzs ket felbol all, termeszetesen sokkal hegyesebb mint ami az ascii
rajzbol latszik. teljesen befedi a kereket, a kapu aljatol a T acel
tetejeig terjed (kb 70mm). A pajzsokat kozepen kifurtam, és a kerektengelycsavarra fuztem
fel (hosszabra kellett cserelni a kerektengely csavarokat).
A pajzsok horganyozva vannak, hogy birjak a nedves kornyezetet.

Ezzel a modszerrel a kapu mozgataskor a pajzs megnyitja maga elott a
havat. A T acel tetejenek szintjeig letakaritja a havat. Gondolkodtam
rajta, hogy a meg ennel is lejjebb eresztem a T acel ket oldalan, de
attol felek hogy igy kavics szorulhat ala.
A pajzs alja es a T acel teteje kozott kb. 1mm-t hagytam, igy meg nem
karistol vas a vason, es a kereken a beszurasba nem kerul jelentos mennyisegu ho, a beszurason kivul viszont le
tudja nyomni a kerek az ott levo maradek kis havat.

Most telen probaltam ki eloszor elesben, nagyon jol mukodott.

udv: Nandi




More information about the Elektro mailing list