Motoros tolokapu
Kormos Imre
kormos.imre at freemail.hu
Tue Apr 25 14:53:20 CEST 2006
Na ja, de nálam nem ér le a csapott V vége, igy a V (szinte) teljes felulete
felfekszik. Ez jól látható a vason.
KI
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu
> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Zoltán Riba
> Sent: Tuesday, April 25, 2006 1:24 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: Motoros tolokapu
>
> Nem @@sztad el, nekünk is igy van, de a kerék az fémből van +
> csapágyazás.
> Ellenben a kerék profilja nem V hanem csapott V amolyan
> ékszijtárcsaszerű.
> Így csak igen kis ponton érintkezik a szögvas hátával, a két
> lenyúló perem viszont éppenhogy hozzáér a szögvashoz, azaz
> csak megvezeti, hogy ne ugorjon le.
> Egy újjal lehet mozgatni, ellenben télen takarítani kell, de
> mivel a kocsi kiállóról egyébként is le kell tolni a havat,
> lévén emelkedik kifelé, ezért nem gond elsöpörni innen is ....
>
> RZ
>
> On Apr 25, 2006, at 11:03 AM, Kormos Imre wrote:
>
> > Hali!
> >
> > "szögvason V marású görgő"
> > Én is igy csináltam, tehát szerinted elb..tam.
> > Akkor kikapom a szögvasat, és teszek le csövet. A kerekek ebonit
> > (?)-ból vannak (az a fehér műanyagszerű izé), nem túl puha
> ez? Nem fog
> > deformálódni?
> > Vagy ha igen, az jó nekem, mert keletkezis a megfelelő
> helyen egy kis
> > benyomódás, és kész?
> > KI
> >
> >> -----Original Message-----
> >> From: elektro-bounces at tesla.hu
> >> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Szabó Zoltán
> >> Sent: Tuesday, April 25, 2006 10:32 AM
> >> To: elektro at tesla.hu
> >> Subject: RE: Motoros tolokapu
> >>
> >> Üdv Mindenkinek!
> >>
> >> Kb. 8 éve csináltam egyet. Úszókapu a helyhiány miatt nem jöhetett
> >> szóba. Megnéztem vagy 30 meglévő tolókaput, figyelgettem, hogy ki,
> >> mit cseszett el.
> >> Leggyakoribb rossz megoldások: csövön vagy köracélon U
> marású görgő,
> >> szögvason V marású görgő, T vason beszúrt görgő.
> >> Mindegyiknél hatalmas a súrlódás, nagy felületek
> találkoznak, könnyen
> >> összefagy, koszolódik...
> >> Az én megoldásom zártszelvényből és redőnyvasból hegesztett 3m-es
> >> kapu, két csapágyazott V marású görgő (felülről 2/3-ig
> zárt házban),
> >> félig bebetonozott 1/2"-os 6m-es vízcső. Felül hátul kétoldalt
> >> csapágyazott gumigörgő vezeti meg. Elöl horognyelves portálzár,
> >> vezetőcsappal. Zárt állapotban sem kiemelni, sem kibillenteni nem
> >> lehet. Ha a zárat nem zárom be, egy kis szellő már
> kinyitja. Nagyon
> >> könnyen tolható.
> >> 5 éve motort szereltem rá, fogasléces, távvezérelhető,
> vésznyitóval,
> >> nyomatékhatárolóval, infrasorompóval...
> >> 2 éve a csőbe behúztam egy DEVI típusú fűtőbetétet, egyenlőre
> >> manuális vezérléssel (a legnagyobb hó is 20 percen belül 5-5 cm
> >> távolságban elolvadt). A két telet hiba nélkül bírta, napi 16-20
> >> nyitás mellett. Előtte volt, hogy csukódáskor kiugrott a
> görgő, mert
> >> a kerék a havat a csőre préselte.
> >>
> >> Bocs, hogy hosszú voltam!
> >>
> >> Üdv: Zoli
> >>
> >> -----------------------------------
> >> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> >>
> >
> > -----------------------------------
> > Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list