Mikrorepulo
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Apr 18 19:14:45 CEST 2006
Szali Sandor wrote:
>From: "Tibike"
>A hangsebesség feletti csavaros repüléshez: valóban nem éri meg,
>hiszen elég eros motorral bármi elképzelheto. Viszont a lapát vége,
>mikor eléri a hangsebességet, azaz közvetlenül a hagrobbanás elott
>irgalmatlan ellenállást okoz, ugyanúgy, mint a vadászgépeknél.
>
>|+ En is igy tudom.
>A gazturbinaban ez miert nem gond?
>
sok oka lehet . pl az hogy nem lepi tul a hangsebesseget a hajtomuben a
levego - belep szuperszonikus tempoban , kitagul (atmero no) lelassul ,
hajtomu dolgozik , felgyorsul , ujra osszeszukul - ujra felgyorsul es
ujra bosegesen szuperszonikusan kilep.
a lapatok kis atmeroje miatt a lapatok nem szarnyprofil szerint
dolgoznak , csak az allasszoguk szabja meg a szallitast - tehat ha
atlepi a hangsebesseget sincs baj .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list