Mikrorepulo

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Apr 18 18:54:07 CEST 2006


Tibike wrote:

>Hello!
>
>Messze álljon tőlem a flame generálás...
>
>A hangsebesség feletti csavaros repüléshez: valóban nem éri meg,
>hiszen elég erős motorral bármi elképzelhető. Viszont a lapát vége,
>mikor eléri a hangsebességet, azaz közvetlenül a hagrobbanás előtt
>irgalmatlan ellenállást okoz, ugyanúgy, mint a vadászgépeknél. Borul a
>klasszikus aerodinamika is, különös viselkedést produkál a szárny...
>  
>
igen, ott megszunik a szarnyprofil , de ettol meg lehet hajtani , csak 
kicsit kuzdelmesebb .
a nem erre tervezett legcsavarok nem birjak , de itt nem kell egy meter 
atmero .

>Valahogy olyan, mintha a repülésből hirtelen átváltanál úszásba, mert
>sűrűbb lett a közeg. Sok ott még a kutatni-tapogatni-gondolkodni való.
>  
>
meg az elso legcsavaros szuperszonikus gepek alapjaraton is at-at leptek 
a hangsebesseget a lapatvegek es ez elviselhetetlen lokeshullamokat nem 
birta a foldi kiszolgalo szemelyzet .

>Amikor növelem a méreteket, ami itt gyakorlatilag a szárny méretének
>növelését jelenti, akkor a szárny emelő felülete fajlagosan növekszik -
>  
>
a felulet negyzetesen , a terfogat kobosen no - ez alapjan a dolog 
forditva lenne logikus .
az ultrakonnyu gepekben olyan technologiak is eletkepesek amivel a 
nagyok nem tudnank boldogulni .

>Itt jönne be a bogarak-rovarok
>repülése, 'akik' ismervén a légörvényeket, ki is használják azokat
>rendesen - mint írták már előbb. Na de hol vagyonk még ahhoz...
>  
>
csak neki kell alni . a fanwing-es csavo asszem asztalos . elkepeszto - 
zsenialis talalmany .

>Volt pár éve egy nagyon jó kis film az ilyen jellegű fejlesztésekről,
>ahol 'per tangentem' jelleggel el is meséltek ezt-azt a dologról.
>Valamelyik értelmes csatornán adták és nem a mítosztörők vagy mi a
>címe szintjén mozgott. Ott meséltek mindenféle csapkodószárnyú
>szörnyecskékről. Kár, hogy mára elrepült a címe a buksimból...
>  
>
lattam en is - nekem az jott le belole hogy az aerodinamika nagyon nem 
azonos abban a tartomanyban - igy nem tervezhetoek a gepek .
egy jo pelda erre a sugarhajtomu - a rolls-royce mindent tud errol , 
profi szamitogepeik vannak , szimulalnak mindent -
megis a modellhajtomuvekrol azt tudjak csak hogy nem lenne szabad 
mukodniuk - es megis tok jol mennek .

>A jelfeldolgozás alatt inkább az algoritmust értettem, mintsem a
>miniatürizálást.
>  
>
jelfeldolgozasbol a molnarka a nyero - megy , megall , lat , megy , 
megall , lat - menet kozben nem kepes tajekozodni , mert nincs hozza 
szamitasi kapacitasa :)

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list