3D TV
Sass Péter
spafi at aramszu.net
Sun Apr 16 13:25:42 CEST 2006
jhidvegi <jhidvegi at startadsl.hu> 2006.04.16. 12:24:01 +2h-kor írta:
> Ha az én elképzelésem lenne, a hőlégballonok kimásznának a képből, ehelyett
> csak megváltoztatják egymáshoz képest a helyzetüket, tehát mintha icipici
> hőlégballonok lennének a 3D monitor belsejében.
Ez volt a cél, lásd később!
> Én tkp csak úgy tartanám valósághűnek ezt a 3D technológiát, ha nem monitort
>
> (tv készüléket) bámulnánk x méterről, hanem valami szemüvegfélét vennénk
> fel, abban lenne a kép forrása, és az egész féltér megnyílna, mintha ott
> lennénk. Ekkor a távolságok is stimmelhetnek. A hang már most is megoldott.
Ez a technológia már létezik, de ez csak egy ember számára élvezhető, és
kényelmetlen.
> Ezzel együtt nagy találmány, csak egyelőre nem látom, mire lenne jó. 3D-s tv
> filmeket így nagyon furcsának találnék a sok apró emberkével.
Semmi akadálya nagyobb, de távoli objektumot mutatni, csak ott pont nem
vehető észre az információtöbblet, hiszen hiába mozdulsz odébb egy kicsit,
nem változik a látószög. Éppen közeli tárgyak esetén látványos a dolog. Közeli,
nagy tárgyak megjelenítéséhez pedig értelemszerűen nagy megjelenítő kell, ezen
még dolgoznak. Vagy "bele kell bújni" a képernyőbe, de ahhoz ma még nem
elég a felbontás.
Amiről itt szó van, az elvben teljes értékű 3D megjelenítést ad egy térrészből
nézve, azzal a megkötéssel, hogy mindent a szemnek, semmit a kéznek.
> Na meg ülnek a
> tv előtt a nézők, és egymást odébbrugdosnák, ha az x szereplő, tárgy,
> objektum... mögé akarnának látni, vagy megnézni a másik oldalát is. :-)
A hiba a valóságban van! A valóságban sem tud két ember egy tárgyat
ugyanabból a irányból nézni.
Üdv.:
--
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász
More information about the Elektro
mailing list