3D TV

Sass Péter spafi at aramszu.net
Sun Apr 16 13:25:42 CEST 2006


jhidvegi  <jhidvegi at startadsl.hu> 2006.04.16. 12:24:01 +2h-kor írta:

> Ha az én elképzelésem lenne, a hőlégballonok kimásznának a képből, ehelyett
> csak megváltoztatják egymáshoz képest a helyzetüket, tehát mintha icipici 
> hőlégballonok lennének a 3D monitor belsejében.

Ez volt a cél, lásd később! 

> Én tkp csak úgy tartanám valósághűnek ezt a 3D technológiát, ha nem monitort
> 
> (tv készüléket) bámulnánk x méterről, hanem valami szemüvegfélét vennénk 
> fel, abban lenne a kép forrása, és az egész féltér megnyílna, mintha ott 
> lennénk. Ekkor a távolságok is stimmelhetnek. A hang már most is megoldott.

Ez a technológia már létezik, de ez csak egy ember számára élvezhető, és 
kényelmetlen. 

> Ezzel együtt nagy találmány, csak egyelőre nem látom, mire lenne jó. 3D-s tv
> filmeket így nagyon furcsának találnék a sok apró emberkével. 

Semmi akadálya nagyobb, de távoli objektumot mutatni, csak ott pont nem 
vehető észre az információtöbblet, hiszen hiába mozdulsz odébb egy kicsit, 
nem változik a látószög. Éppen közeli tárgyak esetén látványos a dolog. Közeli, 
nagy tárgyak megjelenítéséhez pedig értelemszerűen nagy megjelenítő kell, ezen 
még dolgoznak. Vagy "bele kell bújni" a képernyőbe, de ahhoz ma még nem 
elég a felbontás. 

Amiről itt szó van, az elvben teljes értékű 3D megjelenítést ad egy térrészből 
nézve, azzal a megkötéssel, hogy mindent a szemnek, semmit a kéznek. 

> Na meg ülnek a
> tv előtt a nézők, és egymást odébbrugdosnák, ha az x szereplő, tárgy, 
> objektum... mögé akarnának látni, vagy megnézni a másik oldalát is. :-)

A hiba a valóságban van! A valóságban sem tud két ember egy tárgyat 
ugyanabból a irányból nézni. 

Üdv.:
-- 
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász



More information about the Elektro mailing list