[OT] auto befecs. problema

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Thu Apr 6 23:57:03 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>Télen meleg motornál is szar volt az alapjárat, és elmaradt a dúsítás, tehát 
>a motor helyből alapjáraton akart pörögni, vagy ott sem. Most meg indítás 
>után felpörög (megint nem kell gázfröccs), és mindent jól csinál. Télen 
>régebben ugyanígy csinált, csak tovább tartott a picit magasabb 
>fordulatszám, gázfröccs nem kellett, de az elmúlt télen nemegyszer nem is 
>gázfröccs, hanem turáztatás kellett, hogy talpon maradjon.
>  
>
mert amit erzett (ha szenzor hibarol beszelunk) az messzebb volt a 
valosagtol .
tetelezzuk fel hogy a felvazolt ECU husz fokot csal folfele - 0 fok 
korul be sem fog indulni , vagy dadogni fog - husz fokon hibatlanul megy 
- tehat nyaron jo lesz , telen vacak .

>Nekem a leírásaitok alapján úgy tűnik, hogy az ütközőhöz berakott lemezzel 
>elértem, hogy legyen valamennyire nyitva a pillangószelep, tehát kikerültem 
>az üresjárati légcsatornát, vagyis ott lehet a baj.  Már "csak" meg kell 
>találni, hogy az  hol is van. :-)
>  
>
vagy a vezerles a rossz ... pl a TPS (throttle position sensor) is ilyet 
okoz , ha megakad akkor nem lesz alapjarat , mert az ECU ugy erzi hogy 
nyomod a gazt , tehat nincs alapjarat , nincs mit szabalyozni - ha nem 
is kapcsol be akkor hideben nem kompenzal ra , beall valahova es kesz .

>>ott mar olajzasa sincs a motornak ...
>>    
>>
>
>Azért volt, mert különben jelzett volna az olajnyomás lámpa, nem? De én se 
>tartottam egészségesnek, meg azért itt már nagyon bizonytalan, ezért került 
>be a lemez.
>  
>
nyomas van , de egy hatarfordulat alatt az olajfilm megbomlik - a nagyon 
alacsony fordulat igy komoly karokat tud okozni .

>Pofára valóban, de csak miután kialakítottad a rendszert. Ha csak fizika meg 
>kémia lenne, akkor nem lenne gond pillanatok alatt rájönni a hibára. De 
>mivel a proci kismillió (nem ismert) paramétert szed össze, ezzel fel van 
>építve egy rendszer, ennek ismeretében már lehet fizikázni, kémiázni.
>  
>
jo , de nezz egy alap autot - van rajta egy henger , egy karbi , egy 
gyujtas .
csicsazzuk - negy henger .
csicsazzuk - tegyunk ra szivatot hogy beinduljon hidegben
csicsazzuk -  tegyunk a karbira gyorsito szivattyut a gazfroccskori 
ledadogas ellen - igy szegenyebb keverekkel mukodhet allandoan
csicsazzuk - tegyunk ra vakuumos elogyujtas szabalyzast
csicsazzuk - automata szivato
csicsazzuk - csinaljuk meg elektromos befecsisre
es igy tovabb , egyszerre csak egy lepes - mindent merni kell , mindent 
ertekelni kell .
a vezerles alcazza a hibakat , elrejti , modositja a megjeleneset stb - 
de a melyen levo rendszer azonos - a kevereket kell eloallitsa a bemeno 
adatok alapjan , meghatarozza a gyujtasidopontot stb - minden mindennel 
osszefugg , de a szabaly az hogy a cel az 1-es lambda es a megfelelo 
idopontban kialakulo szikra .

>Natessék. Ilyen a zsiguliban is volt, csak nem pcv-nek hívták. :-)
>
forditva volt - ott a legszurobe ment a kartergaz
a pcv rendszeru autokon a cso a legszurorol megy a motorba es a motorbol 
egy kalibralt furattal a szivoterbe - a pillangoszelep moge . tehat a 
kartergaz mozgasa ellentetes iranyu .

>Igen, és ezt is a proci vezérli. Tehát nem olyan evidens, hogy ha itt vmi 
>nem stimmel, akkor mi is a baj. Lehet, hogy csak vezérelné, de nem tudja, 
>mert nem moccan a léptetőmoci pl. (Ezt se lenne rossz megtalálni. És, ha 
>megvan, menni vele valamire, pl felfedezni bárhogy, ahogy állítgatja ezt a 
>csatornát. Valszleg nem látszik.)
>  
>
de hallatszik ha inditaskor beall valahova , vagy leallits utan ha 
mozgatja - de ezt meg jo allapotaban jo lett volna megtanulni .

>:-))) nem semmi láncolat! De ez rögtön észrevehető, ha máshonnan nem, hát 
>onnantól nem mutat a km-óra, nemde?
>  
>
igen , de azert amikor eloszor fulladt le az auto egy rovid 180 fokos 
kanyarban akkor furcsan ereztem magam - egyebkent nem kell hogy rossz 
legyen a km ora - az ECU hasznalhat masik jelet is - a muszeralam nem 
elektromos - tehat a jelado meg tudja csinalni a galibat mas tunet 
nelkul is

>Dehogynem! Csak nem a levegővel, hanem az üresjárási benzinfúvókával, meg az 
>előgyújtással. Volt ott vákumos meg röpsúlyos beavatkozás. Volt hidegindító 
>rendszer is, nagyon fejlett, biológiai szabályozással. :-))) Az meg az egyik 
>torok (primer) pillangószelepét nyitotta meg valamelyest, és ha már pörgött 
>a moci, a biológiai szabályozó visszavett. :-)
>  
>
igen , ha egy beallitott vakuum ala esett akkor elzarhatta az alapjarati 
benyat , mert motorfekben kar pazarolni .

>Nem. Látom, ez nem jellemző más gépeknél. Ha gurul a jármű üresben, leveszi 
>az alapjáratot. Nem nyúlok semmihez. Ha bármiért lelassul megállásközeli 
>állapotra (mindegy, hogy fékezéstől, emelkedőtől, vagy csak mert már 
>kigurulta magát annyira...), akkor visszaemelkedik az alapjárati 
>fordulatszám. Ez valami takarékossági manőver lehet.
>  
>
hmmm . furcsa .

>Vagy csak nagyon meg kéne tisztítani itt-ott. Most tök jól viselkedik minden 
>szempontból. Hamarosan kikapom az alulemezt, kicserélem a légszűrőt is :), 
>aztán alá kéne nézni, mi lett szétcseszve télen az alján.
>  
>
igen , neha nem art karbantartani a jarmuvet :)

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list