[OT] auto befecs. problema
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Thu Apr 6 23:57:03 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>Télen meleg motornál is szar volt az alapjárat, és elmaradt a dúsítás, tehát
>a motor helyből alapjáraton akart pörögni, vagy ott sem. Most meg indítás
>után felpörög (megint nem kell gázfröccs), és mindent jól csinál. Télen
>régebben ugyanígy csinált, csak tovább tartott a picit magasabb
>fordulatszám, gázfröccs nem kellett, de az elmúlt télen nemegyszer nem is
>gázfröccs, hanem turáztatás kellett, hogy talpon maradjon.
>
>
mert amit erzett (ha szenzor hibarol beszelunk) az messzebb volt a
valosagtol .
tetelezzuk fel hogy a felvazolt ECU husz fokot csal folfele - 0 fok
korul be sem fog indulni , vagy dadogni fog - husz fokon hibatlanul megy
- tehat nyaron jo lesz , telen vacak .
>Nekem a leírásaitok alapján úgy tűnik, hogy az ütközőhöz berakott lemezzel
>elértem, hogy legyen valamennyire nyitva a pillangószelep, tehát kikerültem
>az üresjárati légcsatornát, vagyis ott lehet a baj. Már "csak" meg kell
>találni, hogy az hol is van. :-)
>
>
vagy a vezerles a rossz ... pl a TPS (throttle position sensor) is ilyet
okoz , ha megakad akkor nem lesz alapjarat , mert az ECU ugy erzi hogy
nyomod a gazt , tehat nincs alapjarat , nincs mit szabalyozni - ha nem
is kapcsol be akkor hideben nem kompenzal ra , beall valahova es kesz .
>>ott mar olajzasa sincs a motornak ...
>>
>>
>
>Azért volt, mert különben jelzett volna az olajnyomás lámpa, nem? De én se
>tartottam egészségesnek, meg azért itt már nagyon bizonytalan, ezért került
>be a lemez.
>
>
nyomas van , de egy hatarfordulat alatt az olajfilm megbomlik - a nagyon
alacsony fordulat igy komoly karokat tud okozni .
>Pofára valóban, de csak miután kialakítottad a rendszert. Ha csak fizika meg
>kémia lenne, akkor nem lenne gond pillanatok alatt rájönni a hibára. De
>mivel a proci kismillió (nem ismert) paramétert szed össze, ezzel fel van
>építve egy rendszer, ennek ismeretében már lehet fizikázni, kémiázni.
>
>
jo , de nezz egy alap autot - van rajta egy henger , egy karbi , egy
gyujtas .
csicsazzuk - negy henger .
csicsazzuk - tegyunk ra szivatot hogy beinduljon hidegben
csicsazzuk - tegyunk a karbira gyorsito szivattyut a gazfroccskori
ledadogas ellen - igy szegenyebb keverekkel mukodhet allandoan
csicsazzuk - tegyunk ra vakuumos elogyujtas szabalyzast
csicsazzuk - automata szivato
csicsazzuk - csinaljuk meg elektromos befecsisre
es igy tovabb , egyszerre csak egy lepes - mindent merni kell , mindent
ertekelni kell .
a vezerles alcazza a hibakat , elrejti , modositja a megjeleneset stb -
de a melyen levo rendszer azonos - a kevereket kell eloallitsa a bemeno
adatok alapjan , meghatarozza a gyujtasidopontot stb - minden mindennel
osszefugg , de a szabaly az hogy a cel az 1-es lambda es a megfelelo
idopontban kialakulo szikra .
>Natessék. Ilyen a zsiguliban is volt, csak nem pcv-nek hívták. :-)
>
forditva volt - ott a legszurobe ment a kartergaz
a pcv rendszeru autokon a cso a legszurorol megy a motorba es a motorbol
egy kalibralt furattal a szivoterbe - a pillangoszelep moge . tehat a
kartergaz mozgasa ellentetes iranyu .
>Igen, és ezt is a proci vezérli. Tehát nem olyan evidens, hogy ha itt vmi
>nem stimmel, akkor mi is a baj. Lehet, hogy csak vezérelné, de nem tudja,
>mert nem moccan a léptetőmoci pl. (Ezt se lenne rossz megtalálni. És, ha
>megvan, menni vele valamire, pl felfedezni bárhogy, ahogy állítgatja ezt a
>csatornát. Valszleg nem látszik.)
>
>
de hallatszik ha inditaskor beall valahova , vagy leallits utan ha
mozgatja - de ezt meg jo allapotaban jo lett volna megtanulni .
>:-))) nem semmi láncolat! De ez rögtön észrevehető, ha máshonnan nem, hát
>onnantól nem mutat a km-óra, nemde?
>
>
igen , de azert amikor eloszor fulladt le az auto egy rovid 180 fokos
kanyarban akkor furcsan ereztem magam - egyebkent nem kell hogy rossz
legyen a km ora - az ECU hasznalhat masik jelet is - a muszeralam nem
elektromos - tehat a jelado meg tudja csinalni a galibat mas tunet
nelkul is
>Dehogynem! Csak nem a levegővel, hanem az üresjárási benzinfúvókával, meg az
>előgyújtással. Volt ott vákumos meg röpsúlyos beavatkozás. Volt hidegindító
>rendszer is, nagyon fejlett, biológiai szabályozással. :-))) Az meg az egyik
>torok (primer) pillangószelepét nyitotta meg valamelyest, és ha már pörgött
>a moci, a biológiai szabályozó visszavett. :-)
>
>
igen , ha egy beallitott vakuum ala esett akkor elzarhatta az alapjarati
benyat , mert motorfekben kar pazarolni .
>Nem. Látom, ez nem jellemző más gépeknél. Ha gurul a jármű üresben, leveszi
>az alapjáratot. Nem nyúlok semmihez. Ha bármiért lelassul megállásközeli
>állapotra (mindegy, hogy fékezéstől, emelkedőtől, vagy csak mert már
>kigurulta magát annyira...), akkor visszaemelkedik az alapjárati
>fordulatszám. Ez valami takarékossági manőver lehet.
>
>
hmmm . furcsa .
>Vagy csak nagyon meg kéne tisztítani itt-ott. Most tök jól viselkedik minden
>szempontból. Hamarosan kikapom az alulemezt, kicserélem a légszűrőt is :),
>aztán alá kéne nézni, mi lett szétcseszve télen az alján.
>
>
igen , neha nem art karbantartani a jarmuvet :)
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list