OT: auto befecs. problema
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Wed Apr 5 23:14:05 CEST 2006
Móczik Gábor wrote:
>Hali!
>
>Bocsi, abszolut autos tema, nem talaltam jobb markaszervizt!
>Itt a komplett diagnozis. Mit csereljek meg ki? :-)
>
>Adott egy '88-as UNO 75 IE, kozponti befecskendezeses. Szar volt a
>benzinszivattyu, erre az elozo tulajok kozul valaki megtuningolta a
>nyomasszabalyzot, de igy is csak olyan 0.5bar-t birt nyomni. Ment az auto,
>de padlogazon rosszabbul gyorsult mint felgazon. AC csere utan 1.7 bar
>lett a nyomas, ezzel jol ment. Egy darabig. Utana elkezdett nagyon
>rangatni, de csak allando fordulaton, gyorsitasnal nem. Kerestem egy
>adatot, miszerint 1-1.2 bar az uzemi nyomas. Beallitottam erre, ment 3
>napig, utana megint rangat. Levettem 0.9-re, most hidegen rangat, melegen
>nem mindig.
>A lambda szonda az ugyan rossz, allandoan 100-300mV korul mutat, holott
>dus a keverek, mert fustol es kormos a gyertya. Lambdat lekotve sem javult
>meg. Ez az ECU tud olyat, hogy adaptivan kalibralja magat a lambda
>alapjan, es azt tarolja is valahol gyujtas levetele utan is? Vissza lehet
>resetelni a default ertekekre?
>
>Meg egy hiba:
>Idonkent elofordul, hogy nagyon fulladozik, pillanatokra kimarad. En
>valami kontakt hibara gyanakszok a gyujtas vagy a befecs szelep korul.
>Lehet mas?
>
elsokent lambdaszondat kene cserelni - ha az tokeletes akkor jon a
tovabbi diagnosztika , de atfedo hibakat megkeresni igy tavolrol
lehetetlen .
a dus kevereket okozhatja ez , de akar tps , map , hofok szenzor is -
lehet kh-s a gyujtas , a szivattyu akadhat , bekajalhatott valami
mocskot az injektorokba stbstbstbstbstbstbstbstbstb -
tehat eloszor csinald meg azt amirol tudod hogy rossz , aztan nullazd le
a szamitogepet (akku le legalabb negy percre , beinditas , jaratas par
masodpercig , elindulas , haladas uzemmeleg allapotig es utana
diagnosztizalj tovabb .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list