[OT] auto befecs. problema
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Thu Apr 6 18:02:57 CEST 2006
charles hoss wrote:
>> Na de mitől érez kevesebbet a valóságosnál télen, most meg nem?
>>
>>
> mert amit erez az mondjuk 20 fokkal melegebb mint a valosagos - es ha
> ez minusz tiz foknal jelentkezik akkor van hatasa az adatokra , ha
> pedig 10 fok helyett 30 fokot erez akkor mindegy , nem valtoztat
> ebben a tartomanyban semmit .
Nem jól kérdeztem.
Télen meleg motornál is szar volt az alapjárat, és elmaradt a dúsítás, tehát
a motor helyből alapjáraton akart pörögni, vagy ott sem. Most meg indítás
után felpörög (megint nem kell gázfröccs), és mindent jól csinál. Télen
régebben ugyanígy csinált, csak tovább tartott a picit magasabb
fordulatszám, gázfröccs nem kellett, de az elmúlt télen nemegyszer nem is
gázfröccs, hanem turáztatás kellett, hogy talpon maradjon. A berakott lemez
oldotta meg.
Nekem a leírásaitok alapján úgy tűnik, hogy az ütközőhöz berakott lemezzel
elértem, hogy legyen valamennyire nyitva a pillangószelep, tehát kikerültem
az üresjárati légcsatornát, vagyis ott lehet a baj. Már "csak" meg kell
találni, hogy az hol is van. :-)
Dávid Tanács? Neked ugyanilyen autód van, csak szebb, és sokkal többet tudsz
a mociról.
>> Ez nem rángat, szép egyenletesen jár, télen a járhatóság
>> (stabilitás) alsó határán, már valami 400 vagy azalatti fordulaton.
>>
> ott mar olajzasa sincs a motornak ...
Azért volt, mert különben jelzett volna az olajnyomás lámpa, nem? De én se
tartottam egészségesnek, meg azért itt már nagyon bizonytalan, ezért került
be a lemez.
> pontosan . de az alapja kemia - fizika
Pofára valóban, de csak miután kialakítottad a rendszert. Ha csak fizika meg
kémia lenne, akkor nem lenne gond pillanatok alatt rájönni a hibára. De
mivel a proci kismillió (nem ismert) paramétert szed össze, ezzel fel van
építve egy rendszer, ennek ismeretében már lehet fizikázni, kémiázni.
>> Na tessék. pcv, az meg mifene?
>>
> kornyezetvedemi marhasag (positive crankcase ventilation) a
> kartergazt a motor szivterebe vezeti , igy elegeti , megeteti a
> motorral - ha ez megserul akkor tobb levego jut a rendszerbe , a
> pillangoszelepet megkerulve - felboritja a rendszert .
Natessék. Ilyen a zsiguliban is volt, csak nem pcv-nek hívták. :-)) Ha már
nagyon szar volt a gép, és füstölt, mint állat, akkor levették ezt a
kartergáz visszavezető csövet, lenyomták lefelé, hogy egyáltalán menjen a
motor. :-) Láttam már ilyet, nekem sosem ment ennyire szarrá a zsiguli.
> csatornara - tobbnyire egy leptetomotor nyitja -csukja , igy allitja
> be az alapjaratot finoman .
Igen, és ezt is a proci vezérli. Tehát nem olyan evidens, hogy ha itt vmi
nem stimmel, akkor mi is a baj. Lehet, hogy csak vezérelné, de nem tudja,
mert nem moccan a léptetőmoci pl. (Ezt se lenne rossz megtalálni. És, ha
megvan, menni vele valamire, pl felfedezni bárhogy, ahogy állítgatja ezt a
csatornát. Valszleg nem látszik.)
> meg kell keresni , negy kabeles kis butyok a pillangoszelep mellett -
> de nem a tengelyen - a szivotorokban latod a csatornajat - ha itt
> oszegyulik a koksz , kosz , akkor megszorulhat , igy nem tudja
> beallitani az alapjaratot .
Na ezt megkeresem, ha addig élek is. :-)
> barmi - nekem a nadas elkapta a kilometerspiralomat es ratekert az
> elso kardanra - az feltekerte , kitepte a valtobol es a muszerfalbol
> is .
:-))) nem semmi láncolat! De ez rögtön észrevehető, ha máshonnan nem, hát
onnantól nem mutat a km-óra, nemde?
---
Kipróbáltam ezt a motorféküzem, kuplung ki, semmi gáz, nem fullad le a moci.
---
>> Látod, ez is a rendszer ismeretét feltételezi. Régi autókon (pl
>> zsiguli), semmi köze nem volt a sebességnek a motor bármiféle
>> vezérléséhez.
>>
> mert az nem allitotta az alapjaratot - itt tudnia kell hogy azert
Dehogynem! Csak nem a levegővel, hanem az üresjárási benzinfúvókával, meg az
előgyújtással. Volt ott vákumos meg röpsúlyos beavatkozás. Volt hidegindító
rendszer is, nagyon fejlett, biológiai szabályozással. :-))) Az meg az egyik
torok (primer) pillangószelepét nyitotta meg valamelyest, és ha már pörgött
a moci, a biológiai szabályozó visszavett. :-)
>> sebesség kezd nulla felé tendálni (lámpánál meg kell állni). Amíg
>> ment a járgány, kb 5-600 közötti az alapjárat, lefékezve pedig
>> felmegy 900-ra.
>>
> ilyen nem szokott lenni - nem a fek altal adott fals levego okozza
> ezt ?
Nem. Látom, ez nem jellemző más gépeknél. Ha gurul a jármű üresben, leveszi
az alapjáratot. Nem nyúlok semmihez. Ha bármiért lelassul megállásközeli
állapotra (mindegy, hogy fékezéstől, emelkedőtől, vagy csak mert már
kigurulta magát annyira...), akkor visszaemelkedik az alapjárati
fordulatszám. Ez valami takarékossági manőver lehet.
> nagyon at kene nezni azt a motort ...
Vagy csak nagyon meg kéne tisztítani itt-ott. Most tök jól viselkedik minden
szempontból. Hamarosan kikapom az alulemezt, kicserélem a légszűrőt is :),
aztán alá kéne nézni, mi lett szétcseszve télen az alján.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list