Gps-es, Gsm-es cegauto
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Thu Apr 6 10:59:43 CEST 2006
Halász Ferenc wrote:
> Ha még ma is úgy müködnek a lengéscsillapítók (nem lökésgátlók!!!),
> mint az én időmben ( :-) ), akkor az összenyomásuk közben _kicsi_
> erővel "állnak ellen", viszont a "kinyúlásuk" van megfelelően fékezve.
Szerintem ma is így működnek. Vagy nem? Miért nem?
> Ezért - ha nem túl hosszú a kátyú - lehet előnyösebb a gyors átrepü-
> lés fölöttük. Hosszú, v. több egymást követő kátyú viszont ugyanez
> okból elég szörnyü tud lenni. Ha meg tumultus van és nincs
> (kátyú-)hely- ismeret, akkor orosz rulett.
Valóban, lehet orosz rulett is, de volt alkalmam tavaly kipróbálni a 85-ös
úton, ahol egy szakaszon sorozatkátyú volt, és az autók elég cikisen
vehették csak ezt a szakaszt. Nna gondoltam, itt az alkalom. Adtam neki vagy
110-et vagy még többet, és a hatás csak olyan volt, mintha egy kicsit
göröngyösebb lett volna az út.
És mivel többször kellett mennem, volt, amikor forgalmi okokból lassan
kellett áthajtani rajta. Hát ég és föld.
De asszem, már számítással is nekiugrottam itt a problémának. Persze más az
ábra a könnyűfém felnis, nagyon peres gumijú autónál, azoknál lehet, hogy
annyira könnyű egy kerék az összes együttmozgó tömeggel együtt, hogy úgy
követi le az utat, mint lemezjátszótű a barázdát. Ezesetben passz. Talán a
nagy kerékátmérő segít valamit.
Legjobb ilyenkor a nagyobb tömegű kerékcucc, és a nagy átmérő. Nekem gyanús,
hogy a kátyúba huppanós futóműhiba, leszakadás... alapvetően kiskerekű
autóknál következett be. Persze statisztikát nem láttam.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list