Gps-es, Gsm-es cegauto

Halász Ferenc halaszfm at gmail.com
Thu Apr 6 10:41:00 CEST 2006


jhidvegi írta:

> Akkor meg igen lassan. Kátyúba hagyni a kereket lehuppanni csak lassan 
> szabad. 

Ha még ma is úgy müködnek a lengéscsillapítók (nem lökésgátlók!!!),
mint az én időmben ( :-) ), akkor az összenyomásuk közben _kicsi_
erővel "állnak ellen", viszont a "kinyúlásuk" van megfelelően fékezve.
Ezért - ha nem túl hosszú a kátyú - lehet előnyösebb a gyors átrepü-
lés fölöttük. Hosszú, v. több egymást követő kátyú viszont ugyanez okból
elég szörnyü tud lenni. Ha meg  tumultus van és nincs (kátyú-)hely-
ismeret, akkor orosz rulett.
A vasúti átjáróval meg úgy vagyok, hogy hiába "szabad", én akkor is
> lelassítok és benézek. Nehogymá egy jelzoberendezésen múljon, hogy 
> orrbanyomom a vonatot vagy nem! (Amúgy a kresz is valami ilyesmit gagyog). 
;-( Vannak, akik beláthatatlan kanyar v. bukkanó fennforgása esetén is
képesek kielőzni, mert az a fél perc fontosabb nekik, mint a hátralevő
életük.

> Néhol viszont az dühít, hogy beláthatatlanná teszik építményekkel, 
> növényekkel a pályát.
A csúcs meg az, amikor a főútvonal-jelző táblát (,vagy a nagy - régen 
ződ - útkereszteződést jelzőt) pont a vezető szemmagasságába teszik,
hogy ki kelljen dugni a kocsi orrát (záróvonalat átlépve) ahhoz, hogy a
jámbor "meggyőződhessen a biztonságos áthaladás lehetőségéről"
(legalább két ilyen hellyel találkoztam már.)
                                                  Üdv: HFeri




More information about the Elektro mailing list