[OT] motorfek.
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Tue Sep 27 14:00:40 CEST 2005
te se nagyon tudsz megérteni sok mindent...
csak leirod hogy már leirtad régebben is, az nem zavar hogy többen több
körben leirtuk hogy nem ugy van. egyébként robban, nem ég, bár a kettö
közt az égés sebessége változik csak, de épp ez a lényeg. ettöl sokkal
megterhelöbb a rendszernek alapjáraton robbantgatni mint motorfékkel
hajtani meg a mocit. de gondolom ebbe is belemagyarázod hogy nem igy
van. pedig igen. fejezzük be szerintem, ugyis csak te értesz hozzá, mi
hülyék meg nem értjük meg.
Valenta Ferenc írta:
> Tóth László wrote:
>
>> robbanomotor alapja, hogy berobban benne a cucc. ha csak szépen
>> elégne, mi hajtaná előre a mocit? alapjáraton miért ne lenne
>> nyomaték? jól irod,
>
>
> Dehogy robban. Eg. Ugyanaz hajtja, mint a gozgepet: a forro, nagy
> nyomasu gazok tagulas kozben munkat vegeznek.
>
>> az a veszteség mindig ott van. alapjáraton is. motorféknél az amugy is
>
>
> Viszont fordulatszam-fuggo. Magasabb fordulatszamon sokkal nagyobb a
> veszteseg. Ezt is mar leirtam, ez igazad van, tenyleg van aki nem
> erti :) De ez mar nem az en hibam, ezen max sajnalkozni tudok.
>
>> mozgási energiát. a kopás nem egyenesen arányos a fordulatszámtól,
>> normál üzemi körülmények között. miért gondolod hogy az alapjárat nem
>> terheli az auto motorját? pedig terheli, jobban mintha motorfékezel
>
>
> Nem is mondtam hogy egyenesen aranyos. Valoszinuleg magasabb hatvany
> szerint fugg tole. Es nem, az alapjarat messze nem terheli annyira,
> mint a motorfek.
> A szethajtott motor fogalma ismeros? Ugyanannyi kilometer van benne,
> mint a nem szethajtottban, csak magasabb fordulaton jart, tobbet
> porgott. A folyamatos motorfekezesnek ugyanez a hatasa.
>
More information about the Elektro
mailing list