[OT] motorfek.
Valenta Ferenc
ferenc.valenta at vhl.hu
Thu Sep 22 11:27:53 CEST 2005
SZIGETI Szabolcs wrote:
> nyomom, annál jobban lassul. Valójában a gáz is, csak a teljesítmény el
> van tolva , vagyis a gyorsulás szempontjából a nullpont nem a gázpedál
> nulla állásában van, hanem valahol félúton, éppen attól függően, hogy a
Es tovabbi virtualis eltolast okoz a kuplung ki es benyomott allapota.
Tegyuk fel, hogy olyan lejton gurulunk, olyan sebesseggel, hogy
kinyomott kuplung eseten egyenletesen haladunk.
Ha a hajtaslanc zart, a motor alapjaratnal magasabb fordulaton porog,
gazt kell adni, hogy tovabbra is egyenletesen haladjunk, ugyanugy,
mint uresben! Ez a problema.
> (a'la tempomat). Ez valójában abban következik a hagyományos
> elképzeléstől, hogy az elektronika ezt a nullpontot, mindig átrakja a 0
> gázpőedál állásba, tehát pont annyi gázt ad, hogy tartsa a sebességet
> (mert ugye lejtőn fölkfele, szembeszéllel, de valójában bármikor is, a
> kocsi lassulna, hiszen súrlódás, miegymás mindig van).
Illetve azonnal uresbe rakna ahogy szuksegesse valik. Enyhe fekezest
a normal fekkel csinalna, mert ehhez motorfek uzemben is kene egy kis
gazt adni. Kozepesen eros fek motorfekkel, nagyon eros fek egyszerre
mindkettovel.
> A sebesség csökkentéséhez mindig fékezni kell. Ez a kétlábazás a
> vezetőre nagyobb terhet ró, mint az egylábazás, nem beszélve a fékekről.
1. A pedal nyomasa nem kell hogy a feket mukodtesse, eleg motorfekre
kapcsolni
2. A pedal valtogatas jot tesz a verkeringesnek, es kulonben is csak
varosban lenne gyakori
> A legkisebb sebességtúllövésre fékezni kell! Most lehetne mondani, hogy
> legyen kikapcsolható, de akkor oda jutunk, hogy csináltunk egy
> tempomatos kocsit, az meg már van. Mellesleg atempomat is csak a
> teljesítményszabályozással operál.
Nem feltetlenul, de ez sem rossz.
> Gyorsan változó erőszükséglet estén (dimbes dombos terep), erős
> túllövések leszek a rendszerben, mert az automatika nem lát előre, a
> hagyományos sofőr a dombtetőre érés előtt kezdi kicsit visszavenni a
Ezt nem ertem, miert lenne tulloves? Domb tetejen hagyod kigurulni
gaz nelkul, aljan gazt adsz.
> nagyobb teljesítményen menő motor miatt ne gyorsítson. Idő kell a
> teljesítmény visszavételéhez, azalatt túllőhet. Ez a jelenség egyébként
> szépen megfigyelhető tempomatos kocsiknál.
Minimalis a jelentosege.
> Ez az előrelátás hiánya alapvetően gond, hiszen a "látok valamit elől,
> leveszem a lában a gázról" alapvető reflex. A jelen rendszerben a kocsi
> egészen a fékezés pillanatáig adja a teljes szükséges teljesítményt
Nem! Leveszed a labad a gazrol, nem ad semmi teljesitmenyt, elmegy
alapjaratba, viszont nem fekez. A tempomat annyit ad, hogy tartja a
sebesseget. A gyorsitashoz szukseges teljesitmenyt miert adna, ha
leveszed rola a labad?
> Szabolcs
--
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu> Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro
mailing list