[OT] motorfek.

Valenta Ferenc ferenc.valenta at vhl.hu
Thu Sep 22 11:27:53 CEST 2005


SZIGETI Szabolcs wrote:

> nyomom, annál jobban lassul. Valójában a gáz is, csak a teljesítmény el 
> van tolva , vagyis a gyorsulás szempontjából a nullpont nem a gázpedál 
> nulla állásában van, hanem valahol félúton, éppen attól függően, hogy a 

Es tovabbi virtualis eltolast okoz a kuplung ki es benyomott allapota.
Tegyuk fel, hogy olyan lejton gurulunk, olyan sebesseggel, hogy
kinyomott kuplung eseten egyenletesen haladunk.
Ha a hajtaslanc zart, a motor alapjaratnal magasabb fordulaton porog,
gazt kell adni, hogy tovabbra is egyenletesen haladjunk, ugyanugy,
mint uresben! Ez a problema.

> (a'la tempomat). Ez valójában abban következik a hagyományos 
> elképzeléstől, hogy az elektronika ezt a nullpontot, mindig átrakja a 0 
> gázpőedál állásba, tehát pont annyi gázt ad, hogy tartsa a sebességet 
> (mert ugye lejtőn fölkfele, szembeszéllel, de valójában bármikor is, a 
> kocsi lassulna, hiszen súrlódás, miegymás mindig van).

Illetve azonnal uresbe rakna ahogy szuksegesse valik. Enyhe fekezest
a normal fekkel csinalna, mert ehhez motorfek uzemben is kene egy kis
gazt adni. Kozepesen eros fek motorfekkel, nagyon eros fek egyszerre
mindkettovel.

> A sebesség csökkentéséhez mindig fékezni kell. Ez a kétlábazás a 
> vezetőre nagyobb terhet ró, mint az egylábazás, nem beszélve a fékekről. 

1. A pedal nyomasa nem kell hogy a feket mukodtesse, eleg motorfekre
    kapcsolni
2. A pedal valtogatas jot tesz a verkeringesnek, es kulonben is csak
    varosban lenne gyakori

> A legkisebb sebességtúllövésre fékezni kell! Most lehetne mondani, hogy 
> legyen kikapcsolható, de akkor oda jutunk, hogy csináltunk egy 
> tempomatos kocsit, az meg már van. Mellesleg atempomat is csak a 
> teljesítményszabályozással operál.

Nem feltetlenul, de ez sem rossz.

> Gyorsan változó erőszükséglet estén (dimbes dombos terep), erős 
> túllövések leszek a rendszerben, mert az automatika nem lát előre, a 
> hagyományos sofőr a dombtetőre érés előtt kezdi kicsit visszavenni a 

Ezt nem ertem, miert lenne tulloves? Domb tetejen hagyod kigurulni
gaz nelkul, aljan gazt adsz.

> nagyobb teljesítményen menő motor miatt ne gyorsítson. Idő kell a 
> teljesítmény visszavételéhez, azalatt túllőhet. Ez a jelenség egyébként 
> szépen megfigyelhető tempomatos kocsiknál.

Minimalis a jelentosege.

> Ez az előrelátás hiánya alapvetően gond, hiszen a "látok valamit elől, 
> leveszem a lában a gázról" alapvető reflex. A jelen rendszerben a kocsi 
> egészen a fékezés pillanatáig adja a teljes szükséges teljesítményt 

Nem! Leveszed a labad a gazrol, nem ad semmi teljesitmenyt, elmegy
alapjaratba, viszont nem fekez. A tempomat annyit ad, hogy tartja a
sebesseget. A gyorsitashoz szukseges teljesitmenyt miert adna, ha
leveszed rola a labad?

> Szabolcs

-- 
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"





More information about the Elektro mailing list