[OT] motorfek.

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Tue Sep 20 13:24:48 CEST 2005


Így értem, ebben igazad van, már csak az autót terevzo mérnököknek kell 
megmagyaráznod, hogy az egyszeres kuuplung nem jó és inkább dupla 
kuplungozni kelljen mindenben, mert annak elonyös hatásai vannak.....
Az igaz, hogy üresbol könnyebb sebesslégbe tenni mint 5-bol 3-ba, ez igaz.

----- Original Message ----- 
From: "Valenta Ferenc" <ferenc.valenta at vhl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, September 20, 2005 1:02 PM
Subject: Re: [OT] motorfek.


> Várszegi Péter wrote:
>
>> A dupla kuplung nem elv, hanem baromság (vagy van egy pár ember akinél 
>> régi ropssz beidegzodés...)
>
> :)) Figyelj, probalom lassabban elmagyarazni...
> Ha a valto uresben volt, mert uresben gurultam, es a kuplung fel
> van engedve, akkor gyakorlatilag ugy valtottam, mint ha duplan
> kuplungoltam volna, tehat reszesultem annak elonyos hatasaibol,
> anelkul hogy macera lenne vele. Erted?
> Tovabba, ha felvaltok 5-osbe, hogy zart legyen a hajtaslanc
> (miert is jo az?), de megse legyen motorfek, akkor ugyanaz a
> helyzet, mint ha siman uresbe raktam volna.
> Ugyanis, 5-osben, motorfek alig van. Ha hirtelen kell gyorsulni,
> hiaba nyomom a gazt, kb semmi sem tortenik, vissza kell valtani.
> Ha mondjuk 5-bol 3-ba kell valtani, az lenyegesen lassabb, mint
> ha uresbol kene 3-ba valtani, raadasul ez utobbi nem koptatja a
> szinkrongyuruket sem.
> Persze ezek csak elvek, a vezetestechnika teljesen mas...
> Az idealis az lenne, ha a kocsi user interface tamogatna ezt a
> stilust.
>
> -- 
> Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 





More information about the Elektro mailing list