motorfek

hoyuka hoya hoyuka at c2.hu
Sun Sep 18 14:48:47 CEST 2005


Ja az 1 ev kicsit alulbecsles volt. Lenne az 5 is.
Ugy tudom, hogy a li-ion aksik max energia surusege olyan 200Wh/kg korul
van. Es a terhelhetosege max. 200W/kg lehet.
Es ez az auto tegyuk fel minimum 1600kg-os a nagy aksi miatt. Ennek a
tomegnek a gyorsitasahoz es fekezesehez jo sok teljesitmeny kell. A
gyorsitas nem is annyira gazos, de a fekezes... Ott rovid ideig igen nagy
energiakat kell elnyelni.
Mondjuk lehet ebbe a mitsubitsi-be tettek szuperkondenzatorokat is, es
abbol kb. 100kg el tud nyelni szerintem kb. 200kW-ot 10sec-ig.
Ok, lehet ebbol a 280LE-bol csak 100LE-t szolgaltatnak az aksik, a tobbit
a szuperkondik tudjak hozzatenni, ha veletlenul fel vannak toltve.
100LE az kb. 70kW (nem tom most pontosan a valtoszamot).
70kW/200W/kg=350kg. Tehat ha a mitsunak sikerult vhogy hiperszuper energia
surusegu aksira szert tennie, akkor az kb. 350kg-os, csucs terhelesnel
(persze ezt a hetkoznapi hasznalat meg sem kozeliti) ezzel 1 oraig bir
menni.

Na mind1. Most latom csak, hogy nem irtam semmit, csak szamolgattam itt :)

Szerintem 5 ev felintenziv autopalyas hasznalat utan ki lehet dobni a
350kg meregdraga aksit (legalabbis nekunk meregdragan adjak). 10ev
intenziv, sportosabb varosi hasznalat utan meg a 100kg szinten meregdraga
szuperkondenzatort :)

Mondjuk, ha jol meg van csinalva ez a villanyallat, akkor ez alatt az 5-10
ev alatt joval uzembiztosabb, mint ezek a robbanomotorosok. (fekbetet es
motor helyett az aksi es a kondi kopik benne)

Ki kell szamolni, hogy mi eri meg jobban, a motorgeneral es a fekpofak
csereje, vagy az aksi es a szuperkondi csereje, persze a villany es a
benzin araval is szamolgatni kellene.

Hallottam itt listan, hogy a li-ion aksik nem birjak a hideget. Igaz ez?
Mert akkor azt a verdat telen allandoan futott garazsban kell tarolni.

Mas, kornyezet vedelem: Mit csinalnak az ilyen elhasznalt li-ion aksikkal?
Az rendesen kornyezetszennyezo, vagy nem?

udv.
hoyuka

jhidvegi said:
>> Egyebkent lattam vmi cikket, hogy a toyota fejlesztett egy lithium-ion
>> aksis kocsit, aminek a motorjai a kerekeiben vannak az ossznyomateka
>> 1000Nm feletti es valami 280LE-s teljesitmenye van. Na ez mar igen :)
>
> Az bizony igen! :-) Persze ez sosincs kihaszálva, max igen rövid ideig.
>
>> Mondjuk egy Lithium-ion aksi kb. 500 toltesi es kisutesi periodust bir
>> el,
> Lehet, hogy ez többet.
>
>> szal nem tudom, hogy milyen szempontbol eri az meg, ha egy nem tul
>> kihasznalt auto tobb szaz kilos draga akummlator telepet evente ki kell
>> hajitani.
> Azért, ha az 500 igaz is, akkor se oké ez, mert akkor naponta kéne
> tölteni,
> ha esik, ha fúj, ha mennek vele, ha nem. Sot, sok napon kétszer is!!! :-)
> Szóval gyanús nekem, hogy sok évig bírná az.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>

-------------------------------------
Mi a C2? http://mail.c2.hu




More information about the Elektro mailing list