motorfek
gyapo
gyapo at freemail.hu
Sun Sep 18 13:02:32 CEST 2005
Utanaolvastam az indexen.
>Ja lehet, hogy van, én írhattam hülyeséget, de nem valószínu, hogy
>kéziváltó. Persze, a motor és a kerekek között kell legyen sebváltó,
>hacsaknem úgy van megoldva, mint a mozdonyban. :)
Fokozatmentes valto van, a kar a kormanytol jobbra a muszerfalon van,
p-b-n-d-r allasokkal. A b valami fokozott motorfek. Hatramenetet a
benzinmotor es a valto nem tud, azt csak villanymotorral lehet, de akar 38
km/h-val is halalos csondben. Tenyleg veszelyes.
>>A kerekeket allandoan villanymotor forgatja direktben vagy vmilyen fix
>>attetellel.
>>Ha nagy kakao kell, akkor beindul a robbano motor, ami hajt direktben egy
>>generatort (ez a generator egyben a robbano motor inditomotorja is).
>
>Asszem nem így van megoldva.
Nem igy van. Van egy bolygomu, amire kapcsolodik a benzinmotor, az
elektromotor es a kerekek. Allo helyzetbol a villanymotor hajt kb. 40-50
km/h-ig. Ekkor elindul a benzinmotor es egyutt hajtanak, igy a 75 Le-s
motor a villannyal kiegeszitve 113 Le-vel mozgatja a kocsit. Hosszu
autopalyas szakasz alatt az akksi kimerul es a benzinmotor osszes
teljesitmenyet elviszik a kerekek, ilyenkor nincs toltes es gyenge az auto.
Csokkentve a sebesseget elkezd tolteni es eleg hamar feltolti az akkut,
mert eleg kicsi kapacitasu. Kb. 2-3 km-t lehet megtenni csak akkuval. Tehat
az ero ket helyrol johet (benzinmotor es alaktromotor) es ket helyre mehet
(akku es kerekek). Ez a 4 jatekos allandoan valtogatja az egymasnak adott
energiat, errol a computer gondoskodik es a kijelzon lathato.
>>De szerinte a Prius nem igy van, abban van minden gany, ha jol tudom,
>>sebvalto, kuplung, stb. De nem tudom, en csak igy felfullel hallogattam
Nincs kuplung, gyakorlatilag sebvalto se. Az automata valtora emlekeztet,
de messze nem az.
>Nem gány az! Hihetetlen sok technikai finomságot beleraktak.
Igy van.
A fekre visszaterve, amit kerdeztem korabban. A pedal full elektronikus,
van mogotte egy rasegitos hidraulikus fek is, ehhez villanymotor termeli a
vakuumot. Ha elkezdjuk benyomni a feket eloszor a visszatoltes lep be, de
ahogy lassul az auto egyre kevesebb energiat tud igy elemeszteni, majd
mukodni kezd a hagyomanyos fek.
Van valami beragodos hatas, tehat a pedal mozdulatlansaga ellenere a fekero
novekszik, de allitolag meg lehet szokni.
Udv.:
gyapokuk at cfwpont.hu
More information about the Elektro
mailing list