motorfek

gyapo gyapo at freemail.hu
Sun Sep 18 13:02:32 CEST 2005


Utanaolvastam az indexen.

>Ja lehet, hogy van, én írhattam hülyeséget, de nem valószínu, hogy 
>kéziváltó. Persze, a motor és a kerekek között kell legyen sebváltó, 
>hacsaknem úgy van megoldva, mint a mozdonyban. :)

Fokozatmentes valto van, a kar a kormanytol jobbra a muszerfalon van, 
p-b-n-d-r allasokkal. A b valami fokozott motorfek. Hatramenetet a 
benzinmotor es a valto nem tud, azt csak villanymotorral lehet, de akar 38 
km/h-val is halalos csondben. Tenyleg veszelyes.

>>A kerekeket allandoan villanymotor forgatja direktben vagy vmilyen fix
>>attetellel.
>>Ha nagy kakao kell, akkor beindul a robbano motor, ami hajt direktben egy
>>generatort (ez a generator egyben a robbano motor inditomotorja is).
>
>Asszem nem így van megoldva.

Nem igy van. Van egy bolygomu, amire kapcsolodik a benzinmotor, az 
elektromotor es a kerekek. Allo helyzetbol a villanymotor hajt kb. 40-50 
km/h-ig. Ekkor elindul a benzinmotor es egyutt hajtanak, igy a 75 Le-s 
motor a villannyal kiegeszitve 113 Le-vel mozgatja a kocsit. Hosszu 
autopalyas szakasz alatt az akksi kimerul es a benzinmotor osszes 
teljesitmenyet elviszik a kerekek, ilyenkor nincs toltes es gyenge az auto. 
Csokkentve a sebesseget elkezd tolteni es eleg hamar feltolti az akkut, 
mert eleg kicsi kapacitasu. Kb. 2-3 km-t lehet megtenni csak akkuval. Tehat 
az ero ket helyrol johet (benzinmotor es alaktromotor) es ket helyre mehet 
(akku es kerekek). Ez a 4 jatekos allandoan valtogatja az egymasnak adott 
energiat, errol a computer gondoskodik es a kijelzon lathato.

>>De szerinte a Prius nem igy van, abban van minden gany, ha jol tudom,
>>sebvalto, kuplung, stb. De nem tudom, en csak igy felfullel hallogattam

Nincs kuplung, gyakorlatilag sebvalto se. Az automata valtora emlekeztet, 
de messze nem az.

>Nem gány az! Hihetetlen sok technikai finomságot beleraktak.

Igy van.
A fekre visszaterve, amit kerdeztem korabban. A pedal full elektronikus, 
van mogotte egy rasegitos hidraulikus fek is, ehhez villanymotor termeli a 
vakuumot. Ha elkezdjuk benyomni a feket eloszor a visszatoltes lep be, de 
ahogy lassul az auto egyre kevesebb energiat tud igy elemeszteni, majd 
mukodni kezd a hagyomanyos fek.
Van valami beragodos hatas, tehat a pedal mozdulatlansaga ellenere a fekero 
novekszik, de allitolag meg lehet szokni.

Udv.:

gyapokuk at cfwpont.hu




More information about the Elektro mailing list