[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Thu Sep 15 21:56:53 CEST 2005
>> 1. nem nyúlok a gázpedálhoz, és visszakapcsolással a kuplungra bízom,
>> hogy összehozza a motort a sebváltó motoroldali részével, tehát
>> csúsztatom, mint állat --> hamar megadja magát a kuplung.
>
> Azért olyan hamar nem adja meg magát, mert a motor viszonylag hamar
> felveszi a fordulatot, és a kuplung sokkal nagyobb nyomatékra van
> méretezve. A
Nem így van, bocs. A kuplung fogyása nem attól függ, hogy milyen gyorsan
fékezi össze a két oldalt, hanem hogy a két oldal között milyen
energiaátvitel jön létre. Kicsit (nagyon) hasonlít ahhoz, amikor két kondit
ellenálláson át sütsz össze. A két kondi között lesz egy energia átáramlás,
ennek a fele az ellenáláson, másik fele a kondikon lesz.
Legegyszerubb, amikor egy ellenállással fix feszrol feltöltesz egy kondit.
Az ellenálláson pont annyi energia disszipálódik el, mint amekkora a kondiba
kerül. És mindegy, hogy mekkora ellenállást választasz, ami megfelel annak,
hogy mindegy, milyen gyorsan fogod feltölteni a kondit.
A jó kuplung-kezeléshez nem az kell, hogy hamar engedjük fel, hanem az, hogy
ügyesen tudjuk azt a pillanatot megragadni, amikor szinte szinkron van.
Ezért van az, hogy a kuplung talán az egyetlen olyan alkatrésze a kocsinak,
amire nem adnak garanciát.
Ez az egész, amit fent irogattam, itt a listán megértheto, mert nagyon
hasonlít az elektros kondis-ellenállásos témához, de egy háziasszony
tanfolyamon se fogja soha megérteni, max megtanulni, bemagolni, aztán
szerencsés esetben ösztönbol alkalmazni.
> kuplungnak egyébként sokkal többet árt, ha álandóan ki van nyomva, minha
> norrmálisan csúsztatnánk, ahogy itt már elobb jelezték (kinyomócsapágy).
Igen, igaz, de ez már egész más tészta, kinyomócsapágy téma.
> Ez is korrekt (van robot váltó, amelyik ezt megoldja magától), ha ügyesen
> csinálod, még kuplungolni sem kell a váltáshoz. Éppen annyi gázt adsz,
> hogy ne legyen se gyorsulás, se motorfék, ekkor nincs nyomaték a váltón,
> ki tudod venni sebességbol. ...
Igen, és már volt alkalmam kényszergyakorolni, amikor lehetetlenné vált a
kuplungot használnom. Mivel kíváncsiságból még sokkal korábban kipróbáltam,
értettem, még csak kétségbe sem estem. Elindulni persze szar, piros
lámpánál, de ha jó az indítómotor, vagy a szinkrongyuru :), akkor nem
lehetetlen. Én inkább indítózással csináltam.
De visszatérve, így már világos, mit kell érteni gázfröccs alatt, ami
szintén többletfogyasztást jelent, ha lekapcsolgatva motorfékezek. Amúgy
szar módi, eszembe nem jutna így ráközelíteni a piros lámpára. :)
> Ha pedig azért váltasz vissza, hogy gyorsítsál, akkor egyenesen kötelezo
> gázt adni, hogy mát az új fokozatban is legyen kello kraft.
Eeegen, ez megint más tészte, most nem téma.
> Hanem arról, hogy pl. megyek a körúti dugóban, mondjuk kettesben, esetleg
> hármasban, és simán körbemegyek a fékpedál használata nélkül. Jól
Hát igen, így is lehet. Én inkább kiválasztok egy tempót, akár kisebb
követési távolság-növekeséssel is, és akár 40-50-nel is megyek 5-ösben,
sokat gurulva. Emléxem, Arnold is egyszer kiakadt itt a listán a "digitális
vezetoktol", amit én tök megértettem: megy mondjuk 2-esben, ráhajt az elotte
lévore, aztán gáz elvesz, sot, akár fékez is, az egész dugózás
gyorsításokból és lassításokból áll. Ez a legszarabb, amit ilyenkor
elkövethet valaki. Az utasok jelentos része ettol pl tengeribeteg lesz. Én
már kénszerültem emiatt kiszállni autóból (utasként), mielott összehányom.
> Ja, hát ezt így is kell. Tök fölösleges a féket fogyasztani.
Nna úgy látom, lehet itt egyetérteni. :-) Csak elfogalmazgattatok egymás
mellett.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list