[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
SZIGETI SZabolcs
szigi at ik.bme.hu
Thu Sep 15 20:27:33 CEST 2005
Hali!
> A motornak van surlodasa, az idoegyseg alatt eldisszipalt energia pedig
> minimum aranyos a fordulatszammal, de mivel olaj is van benne, inkabb
> magasabb hatvany szerint fugg. Tehat ha porog a motor, fogy az
> uzemanyag.
De nem fogy!!!! Egy picike számítógép nem ad impulzust pár szelepecskébe,
amelyikeken ezért nem folyik át a benzin sem a motorba, sem máshova,
akármennyit is pörög a motor. Ha nyomod a gázt akkor persze megy bele, mert
azért motor.
> Mas kerdes, hogy a motort jobb koptatni, vagy a fekbetetet.
> Nyilvan mindkettot, de ez mar a tervezes miatt van igy, csinalhattak
> volna mashogy is.
A motort arra tervezték, hogy forogjon. Az alapjárat messze nem az idális
üzemállapota, azt már megbeszéltük. Akkor miért kopna a motor jobban mint a
fékbetét?
>
>> Egyébként meg szivessen (miután letettél 10.000.000ft-ot) beültetlek egy
>> traktorba és üresben elengedlek egy lejton, motorfék nélkül...
>
> En meg ugyanekkora osszegert beultetlek egy Priusba, ahol a motor
> nincs osszekottetesben a kerekekkel, csak villanymotorok vannak.
Akkor ülj be egy Priusba! A kerekek ugyanolyan összeköttetésben vannak a
motorral, mint bárhol máshol. Egy háromirányú nyomatékváltón keresztül van
összekötve a benzinmotor, a villanymotor és a kerekek. Ha nem adsz gázt, a
benzinmotor nem megy, a villanymotor pedig visszatáplálásosan tölti az
akksit. Villamosan motorfékez. Más-más üzemben meg hol a villany segít a
benzinnek, hol fordítva, a benzin tölt és hajt, stb. Computer eldönti.
A prius nagy elonye a város, mert a gyorsítás lassítás ciklusokat nem
eldisszipálja, hanem motorfékkel visszatáplálja. Vérosi fogyasztása nagyon
jó, országúti meg ugyanolyan, mint az átalgos kocsiké, mert hosszú távon
benzin hajtja.
> Persze a profi soforok ebbe nem gondolnak bele, mert lattak 1000
> autot, es mind igy mukodott, mert masmilyen nem is volt regen, es
> azt hiszik, hogy ez valami termeszeti torveny, hogy motorfek nelkul
> nincs auto.
Ezt senki sem mondta, hiszen a trabikon és wareszokon sincs, meg az automata
váltós kocsikon is gyengébb, de a többi kocsinál mint már ezerszel elmodtuk
a motorfék bele van méretezve a kocsi fék és hajtásrendszerébe. Ezért ezeket
a kocsikat motorfék nélkül vezetni hiba!
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list