[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Thu Sep 15 20:26:07 CEST 2005


> Egész jó arány...
> Itt a listan ezek szerint csak 2 nem tud egyaltalan vezetni.. :))
> Utakon ennel rosszabb a helyzet.
>
> Nos, en elégedett vagyok.
>
> Arnold
> ----- Original Message ----- 
> From: "Valenta Ferenc" <ferenc.valenta at vhl.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: 2005. szeptember 15. 17:25
> Subject: Re: [OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
>
>
>> Várszegi Péter wrote:
>>
>> > Hogy mit kell csinálni?
>> > Már miért kéne gázadással kompenzálni akármit is?

Legyek én a következo, aki nem tud vezetni, de egy magyarázat.

Nem követtem rendesen a szálat, de ez a kérdés világosnak látszik.
Ha motorfékkel akarok leállni nem csak 80-ról 60-ra lassítani városban, 
akkor vissza kell kapcsolgatnom. Eközben két dolgot tehetek:
1. nem nyúlok a gázpedálhoz, és visszakapcsolással a kuplungra bízom, hogy 
összehozza a motort a sebváltó motoroldali részével, tehát csúsztatom, mint 
állat --> hamar megadja magát a kuplung.
2. visszakapcsoláskor gázfröccsöt adok, hogy a motor felpörögjön arra a 
fordulatszámra kb, ahol majd forognia kell, amikor az alacsonyabb 
sebességfokozatba kapcsolom, és felengedem a kuplungot. Errol a gázadásról 
lehet szó, nem?

Na most ki nem tud akkor vezetni? Vagy mirol vitatkoztok? Hogy csináljátok, 
ha ezt csináljátok? Én ilyet nem csinálok, kellemetlen, kényelmetlen. 
Hosszú, kigurulós motorféket használok, ha messze van a lámpa, látom, hogy 
piros, és nem tol hátulról senki. Ekkor tudom, hogy a benya nem fogy 
egyáltalán. 5-ösben vagyok, nem sok motorfék van.

A lejto az más, ott mindig azt a fokozatot választom, amivel mennék fölfele 
is kb. Ha gyorsulni akarok, bedobom a gyeplot a lovak közé (kinyomom  a 
kuplungot), ha komótosan kell menni, alacsonyabb sebesség-fokozatot 
használok, semmiképpen nem féket, csak ha valóban meg akarok állni. Mivel 
elég magasan  lakom, gyakorolhatom a hegyi jellegu vezetést. Azért persze 
nem kékes meg nem alpok! :)

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list