[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Thu Sep 15 08:43:12 CEST 2005
ha lefojtja, hogy tud több bemenni? ha a pillangoszelep zárva van, akkor
az majdnem teljesen elzárja a levegő utját. a szivótérben kisebb lesz a
nyomás, mivel a motor sziv, de nem jut be elég levegő. abban teljesen
igazad van, hogy a beáramló levegő a pillangoszelep mellett sokkal
gyorsaban megy el, mint ha jobban nyitva lenne, de ez kis mennyiség.
tudomásom szerint a motor nem konstans mennyiségü levegőt sziv magába,
ezért ha elzárod a levegő utját, nem nő meg a sebessége egyenes
arányban, meg ha igy lenne, rohadt sok benzin kerülne be a motorba, ami
vagy felpörögne vagy annyira dus lenne a keverék hogy nem tudná a motor
elégetni.
De azért az sincs kizárva, hogy most oltári baromságot mondtam, kiváncsi
lennék mások véleményére, DE inkább az autos listán!
hoyuka hoya írta:
>Hali!
>
>Szerintem mezei karburatornal tobb fogyasztas motor feknel, mint
>alapjaraton, mert gyorsabban aramlik a levego a szivocsovon es tobb
>benzint visz magaval. Es azert nem porog fel a motor, mert a
>pillangoszelep lefojtja.
>
>udv.
>hoyuka
>
>
>Tóth László said:
>
>
>>a karbi sem teljesen igy müködik. motorféknél nem vesz be több benzát,
>>hiába magasabb a fordulatszám. ha több benya menne bele, magátol
>>felpörögne a moci, nem lenne motorfék. ha meg magátol felpörög, akkor
>>tulpörög és széthullik. de nem csinál ilyet. bizonyos karbikon van
>>visszafolyo ág, ahol a felesleges benya vissza megy a tankba. aj
>>ujabbaknál meg mindben van. egy elektromos AC pumpa szállítási sebessége
>>elérheti a 30 litert percenként. Volt már hogz K-jet-es kocsinak
>>Szétment a benzincsöve, se perc alatt eltolt az AC pár 10 liter benzint
>>az utra. Persze nem volt bekötve az AC relé rendesen, ami ilyen esetben
>>lekapcsolná az AC-t. Szoval attól mert nagyobb a fordulat, amoci nem
>>sziv be több benyát. Képzeld el, leveszed a gázról a lábad, a moci
>>szivja be a naftát, és nem esik vissza a fordulat. Ez elég meglepõ lenne.
>>
>>
>>
>>>>Szerintem motorfékezéskor többet fogyaszt az autó, hacsak nem veszed le
>>>>a gyújtást. Alapjáraton (vagyis gyújtás után és nem nyomod a gázpedált)
>>>>is nyitva van a "benzincsap", és ha magasabban pörög mint az alapjárat,
>>>>erõsebb a vákuum hatás, így több üzemanyagot is szív be a karburátorból
>>>>ugyanannyi idõ alatt (ugyanannyi fordulatra vonatkoztatva meg
>>>>kevesebbet, de itt az idõ számít). Nem tudom, lehet, hogy a modernebb
>>>>autóknál már máshogy van, és ott külön figyelik, ha magasabb a
>>>>fordulat,
>>>>mint az alapjárat, és ha nincs nyomva a gázpedál, akkor "elzárják" a
>>>>benzint, bár nem hiszem.
>>>>
>>>>Dízelnél szerintem ugyanígy, részleteiben nem ismerem, de gondolom,
>>>>hogy
>>>>ott a pedál elengedett álapotában minden egyes "munkaütemben" adott
>>>>mennyiségû gázolajat fecskendez be, így ha valamiért megnõ a fordulat,
>>>>attól még az ütemenkénti befecskendezett üa. nem változik, vagyis
>>>>ugyanannyi idõ alatt többet fogyaszt.
>>>>
>>>>--
>>>>sassi
>>>>
>>>>-----------------------------------
>>>>Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>-----------------------------------
>>>Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>
>>>_____________ NOD32 1.1217 (20050914) Információ _____________
>>>
>>>Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>>http://www.nod32.hu
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>-----------------------------------
>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>
>>
>>
>
>-------------------------------------
>C2 MAIL: A nagy levelez-Õ. http://mail.c2.hu
>
>-----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
> _____________ NOD32 1.1217 (20050914) Információ _____________
>
>Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>http://www.nod32.hu
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list