japa'n a'tok
Stolmar Tamas
knight at borsodi.7seas.hu
Fri Sep 9 09:14:14 CEST 2005
A szelepbeverés diesel és nagyon pici benzines motoroknál fenyeget.
Pl. 1.8-as Vectra1-es motor fizikailag képtelen beverni.
Nem kell akkora kompresszió.
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, September 07, 2005 10:43 PM
Subject: Re: japa'n a'tok
> Trebitsch wrote:
> > Ez nem pesszimista hozzáállás, hanem tapasztalat.
> > Ha az önindító "üresen forgat" egy vezérműszíjszakadás után, akkor
> > ide a rozsdást, hogy görbék a szelepek.
>
> Az attól függ. Attól, hogy mit értünk üresben forgatás alatt.
>
> Régen, még a zsigulival volt, hogy eltört egy szelephimba, jó távol voltam
> itthonról. Kiszereltem a másikat is, ezzel az a henger teljesen zárt
maradt,
> és bár sűrített is, de nem pufogott ki, ezért a benne elzárt levegő csak
> légrugónak volt felfogható. A masina úgy működött, mintha 4 helyett 3
> hengeres lett volna, nem úgy, mint amikor egy hengerről pl a gyújtás
> hiányzik.
>
> Szóval, ha az összes henger zárt, akkor átlagban nem terhel a motor,
viszont
> biztosan nem lesz egyenletes a járása az indítózás hatására. Mivel nem
> terhelnek be a hengerek a tök lezárt szelepek esetén (ha úgy áll éppen a
> vezérműtengely, ha ez egyáltalán lehetséges), foroghat úgy, mintha üresben
> forgatna. Ha egyenletes fogaskerékhang van, akkor az az ábra, amit írtál:
az
> összes henger alaposan nyitva van. Ezt hallani is lehet szerintem, mert
> ekkor szuszog is rendesen.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
More information about the Elektro
mailing list