japa'n a'tok

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Sep 7 22:43:05 CEST 2005


Trebitsch wrote:
> Ez nem pesszimista hozzáállás, hanem tapasztalat.
> Ha az önindító "üresen forgat" egy vezérműszíjszakadás után, akkor
> ide a rozsdást, hogy görbék a szelepek.

Az attól függ. Attól, hogy mit értünk üresben forgatás alatt.

Régen, még a zsigulival volt, hogy eltört egy szelephimba, jó távol voltam 
itthonról. Kiszereltem a másikat is, ezzel az a henger teljesen zárt maradt, 
és bár sűrített is, de nem pufogott ki, ezért a benne elzárt levegő csak 
légrugónak volt felfogható. A masina úgy működött, mintha 4 helyett 3 
hengeres lett volna, nem úgy, mint amikor egy hengerről pl a gyújtás 
hiányzik.

Szóval, ha az összes henger zárt, akkor átlagban nem terhel a motor, viszont 
biztosan nem lesz egyenletes a járása az indítózás hatására. Mivel nem 
terhelnek be a hengerek a tök lezárt szelepek esetén (ha úgy áll éppen a 
vezérműtengely, ha ez egyáltalán lehetséges), foroghat úgy, mintha üresben 
forgatna. Ha egyenletes fogaskerékhang van, akkor az az ábra, amit írtál: az 
összes henger alaposan nyitva van. Ezt hallani is lehet szerintem, mert 
ekkor szuszog is rendesen.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list