japa'n a'tok
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Wed Sep 7 22:43:05 CEST 2005
Trebitsch wrote:
> Ez nem pesszimista hozzáállás, hanem tapasztalat.
> Ha az önindító "üresen forgat" egy vezérműszíjszakadás után, akkor
> ide a rozsdást, hogy görbék a szelepek.
Az attól függ. Attól, hogy mit értünk üresben forgatás alatt.
Régen, még a zsigulival volt, hogy eltört egy szelephimba, jó távol voltam
itthonról. Kiszereltem a másikat is, ezzel az a henger teljesen zárt maradt,
és bár sűrített is, de nem pufogott ki, ezért a benne elzárt levegő csak
légrugónak volt felfogható. A masina úgy működött, mintha 4 helyett 3
hengeres lett volna, nem úgy, mint amikor egy hengerről pl a gyújtás
hiányzik.
Szóval, ha az összes henger zárt, akkor átlagban nem terhel a motor, viszont
biztosan nem lesz egyenletes a járása az indítózás hatására. Mivel nem
terhelnek be a hengerek a tök lezárt szelepek esetén (ha úgy áll éppen a
vezérműtengely, ha ez egyáltalán lehetséges), foroghat úgy, mintha üresben
forgatna. Ha egyenletes fogaskerékhang van, akkor az az ábra, amit írtál: az
összes henger alaposan nyitva van. Ezt hallani is lehet szerintem, mert
ekkor szuszog is rendesen.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list