tiristor

Csobolyó János janos at csobolyo.hu
Sun Oct 23 18:13:10 CEST 2005


Hello jhidvegi,

Sunday, October 23, 2005, 4:39:55 PM, you wrote:

> Ez a rajz se jó, de már lehet belőle valamit sejteni.

mi az ami gyanus neked?
/ahogy meregetem ezt latom (ocsmany egy panel)

> Van egy 1f híd, az csinál egy egyenfeszt.
> Ez direktben megy a gerjesztésre, eddig a múltkor is világos volt. A
> gerjesztést nem kell szabályozni. Nem is célszerű, mert leszabályozva netán
> nullára, akkor a motor armatúra zárlatként viselkedik, és nincs nyomaték.

> A 11-es pont lesz a motor egyik forgórész pontja, a másik belül össze van
> kötve a gerjesztés negatív pontjával.
igy van egy soros ellenalason keresztul ami az ellenalas felirata
szerint 33Ohm de 1 ohm alatt merem (ez lehet baj?)



> A tirisztor fordítva van, mint a rajzon. Az anódja rajta van a betáp
> pluszon, és az itt található félhullámokból kapcsolgat darabokat a 
> forgórészre. A katódon lévő dióda csak egy nulladióda, hogy meg tudjon
> szűnni a tirisztoráram. Ugye a 10-11 között csaknem rövidzárat mérsz? A
> gerjesztésnek számottevő ellenállása kell legyen a 9-10 között.


a gep papirja szerint a gerjesztest szabalyozza mig az armaturara
valtorelevel kapcsolja a feszkot az irany fugvenyeben.

ez egy 30 valahany eves holland gep.
a gep konyv darabos valszeg a gepben nem is ez a panel volt eredeileg.

a legszebb hogy a konyv hatuljan ez al.

"A fordito megjegyzese: Nem tudok jol hollandul es szotar sem alt a
rendelkezesemre."


viszont ami egyertelmu ha tirisztor van bent akkor kiveri az f1
biztositekot (igaz en ugy probaltam mint a rajzon van)


a motor forgas iranyvaltasahoz a gerjesztest is valtani kell vajon?



http://pdg.hu/tiri3.gif

ide raktam egy javitast



-- 
Best regards,
 Csobolyó János                           mailto:janos at csobolyo.hu
 06-70-216-3255




More information about the Elektro mailing list