OT matek?
Bamer Balazs
bamer at db.bme.hu
Fri Nov 25 11:16:08 CET 2005
Szervusz HJózsi!
> igazán értem, miért adnak fel ilyen feladatokat otthonra úgy, hogy
> szankciókkal jár, ha valaki nem oldja meg. (Vagy nincs szankció?) Jobb lenne,
Én azt nem értem, miért gondolják azt a szülők, hogy a feladatot
mindenképp meg kell tudni oldani. Gyereknek nem megy, lehetne kicsit
segíteni, és ha nem, hát nem. Ez helyesebb visszajelzés a tanár felé is,
mintha mindig kész (szülői) megoldással állítana be (amit esetleg nem is
ért). Nálunk is ez volt, de gimi elején leköröztem a szülőket
(matektagozat), így meg sem próbáltak segíteni (-:
> ha a kölykök presztizskérdést csinálnának abból, hogy maguk akarják
> megoldani, esetleg többen összeállva átbeszélni... és ha valakit rohadtul
Nálunk ez kialakult. Akit érdekelt, az veszettül élvezte, a többiek pedig
elvoltak valahogy, bár általában becsülettel próbálkoztak.
> persze fordítva is. Hülye iskolarendszer, ahol mindenkinek azzal kell a
> legtöbbet foglalkoznia, ami nagyon idegen tole, ahelyett, hogy a már ennél is
Szerintem azért kell valamilyen szinten erőltetni, mert a mindennapi
életben is jó, ha készségszinten tud az ember fejben számolni, érti a
százalékszámítást, aránypárokat, kamatos kamatot, függvényábrázolást, és
ezt csak úgy lehet szerintem használható szintre hozni, hogy jóval többet
tanítanak ennél. A többi úgyis kikopik. Annál is inkább, mert emléxem,
gimiben mit szenvedett velünk a tanár, amíg mondjuk a
függvénytranszformációkat vagy a síkbeli egybevágósági transzformációk
szorzatát megértettük. Pedig mi erősen válogatott banda voltunk!
Képzelem, átlagos gyerekek esetén mi meló lehet az egyszerűbb dolgokat
egyáltalán megértetni.
Hasonló módon fontos szerintem mondjuk a nyelvtan, mondatelemzés
(szerződések megértése), irodalom, hogy tudja, mi a különbség a tragédia
és a szonett között, illetve kicsit akkor is belelásson, ha otthon ez nem
volt szokás. Kémia, biológia is fontos alapdolgokat tanít, ami például jó
arra, ha velem gólyatáborban szappant etetnek, akkor rájöjjek, hogy a
citromos tea közömbösíti a számban a lúgot. Történelem segít megérteni a
napi történéseket, a világ működését - persze ha jól tanítják. Nekünk be
kellett seggelnünk, az összefüggések pedig nem jöttek elő, nemhogy nekünk
kelljen rájönnünk. Valahogy megmaradt a csaták szintkén, és ezt mindenképp
máshogy kellene csinálni - pl. tudatosítani, hogy a korabeli irodalomból
nagyon sok mindent meg lehet tudni.
Illetve mindez fontos azért, hogy a világ működéséről legyen valami képe,
legyen elméleti alap a pályaválasztáshoz. Magamon láttam, hogy a
közgazdaságtan pl. hiányzik, mert 18 évesen nem tudtam, mit tanítanak a
Közgázon!!! (pedig nem voltam teljesen retard) Szóval szerintem valamilyen
szinten mindent tanítani kell, de nem csak erőszakosan bemagoltatni.
szia: Balázs
More information about the Elektro
mailing list