Merci S bukta

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Sat Nov 19 18:57:58 CET 2005


charles hoss wrote:

> en is .  a bekesmegyei kodok durvak tudnak lenni - olaszorszagban is
> van neha kalandos helyzet , de ott a tempo sokkal nagyobb .

Akkor nem értem a kifogásokat.

>> Már mér ne tudnék kikerülni egy autót, ha látom a képernyőn, hogy ott
>> van????
>
> radarral ? az utpadkat mitol latnad ?

Mondtam én, hogy radarral? Én vmi olyat szeretnék - mondtam -, amivel át 
lehet látni a ködön, és képalkotásra alkalmas.
Különben elvileg a radar is alkalmas rá, csak nem úgy, ahogy most 
használják. Még sokkal kisebb frekiken is, sőt, hanghullámokkal is! (Ld: 
denevér :-)

> aha - ez mukodik amig az elotted levo csak a kerekeivel fekez - de ha
> radob egy lapattal a lokharitoval is akkor maris kesz a baleset .

bocs, de ez hülyeség. Be lehet úgy is állítani, hogy akkor se lenne "kész a 
baleset", ha hirtelen nulla távon állna meg. Fogalom a dolog megértéséhez: 
féktávolság, és még amit ezzel rokonítani lehet.

> majd ha lesz lehetoseg IFR-ben nyomni autoval akkor nem is lesz
> szabad a kormanyhoz , fekhez , gazhoz nyulni .

Az egy másik lépcső, más, jóval bonyolultabb műszaki feladat.
Nem értem az egész hozzáállásodat. A mercisek nekiláttak valaminek, most nem 
sikerült egy konkrét bemutatón, de ez nem jelenti, hogy nem is fog soha! És 
nem lesz kötelező olyan autót venni (egy darabig). :-) És ha jól sejtem, ez 
nem csak a fékbe, hanem adott esetben a gázba is be fog tudni avatkozni. Pl 
ha előtte nincs senki, és valaki éppen hátulról akarja megkínálni, azt is 
bizonyos határokon belül kivédheti.
Ilyet már én is csináltam a saját védelmemmel (biológiai szabályozórendszert 
bedobva, meg egy visszapillantó tükröt): látva, hogy a fazon nem tud 
mögöttem megállni, előrébbengedtem a járgányt pirosban, kicsit túl a 
vonalon. Ez az 1-1,5 méter elégnek bizonyult. Ha ragaszkodok a jogaimhoz és 
a szabályokhoz, ott akkor beleszállt volna a seggembe.

> lehet hogy kisse demagognak hangzik , de majd ha a nemet autokat nem

Már továbbolvasni sem érdemes! Ki beszél most a német autókról? Fene 
gondolta, hogy ez a bajod. Milyet szeretnél? Olaszt? Franciát? Japánt vagy 
amcsit? Csak hogy nyugodtabban lehessen a témáról beszélni. :-)

> elhiszem hogy tudnak elektromos dolgokat gyartani . a megbokrosodott
> elektromos gazpedalrol nem is beszelve - az en csaladomban fordult el
> egy bosch elektronikanak koszonhetoen .

Ez jó! Egy megbokrosodott elektromos gázpedál, és egy egész ország 
elektromos ipara lenullázva! :-) (Ezen az se segít, ha még másik 5 esetet is 
felhozol.)

>> Ez meg hogy jön ide?
>> Mér nem ülsz vissza lóra?
>
> mert nem hatekony , kenyelmes . ugyanezert nem ulok vissza modern
> autoba - kiprobaltam es maradok a bevalt hosszuelettartamu ,
> javithato , nem eldobos cuccoknal .

Akkor neked még nem volt zsigulid. :) Most egy rozzantabb fordom van, már 
itt-ott rozsdásodik is, de még a büdös életben nem hagyott ott.
Kétségtelen, hogy egy computer nélküli bazinagy négykerékmeghajtásúval lehet 
a mezőn is döngetni, meg másokon is akár átdöngetni nyomok nélkül, de nem 
vagyok benne biztos, hogy ezzel olyan sok ujjongót találnál az utakon.

> nem harom evente reciklalni kell az autokat , hanem rendesen
> megcsinalni - es hasznalni , karbantartani .

3 évente??!! Vagyis aszondod, hogy a mai autók 3 évente kiszállnak a 
buliból? Nem vagy kicsit túlzó?

> ha igy folytatjuk az auto teljes elettartamat kibirja majd a fekbetet
> , gumi
> nem akarok peldakat sorolni , de van boven .

Persze, el lehet használni 1 óra alatt is egy autót. Még törés nélkül is. 
Egy-két menet mogyoródon brahiból, megnézni azt is, mit tud, ha üresben 
tövig nyomjuk a gázpedált, meg hogy 180-ról blokkolás nélkül vészfékezünk 
egy-kétszer, pár pörgős gumifüstölés jó látványosan, egy-egy párperces 
kuplungcsúsztatás max motorfordulaton, fék benyomva... De mit szólnál egy 
normális autózáshoz? Ahol az autó csak arra kell, hogy közlekedjünk? És mér 
baj, ha valaki berak rádiót, gps-t, légkondit, esp-t... , vagy ha már 
kitalálták, azt az automatikát, amit a néme... akarom mondani valakik 
kifejlesztenek a figyelmetlenség miatti ütközések számának a csökkentése 
érdekében?

Na mindegy, látom, ez rossz irányba futó szál, ki is lépek.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list