Merci S bukta
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Sat Nov 19 18:57:58 CET 2005
charles hoss wrote:
> en is . a bekesmegyei kodok durvak tudnak lenni - olaszorszagban is
> van neha kalandos helyzet , de ott a tempo sokkal nagyobb .
Akkor nem értem a kifogásokat.
>> Már mér ne tudnék kikerülni egy autót, ha látom a képernyőn, hogy ott
>> van????
>
> radarral ? az utpadkat mitol latnad ?
Mondtam én, hogy radarral? Én vmi olyat szeretnék - mondtam -, amivel át
lehet látni a ködön, és képalkotásra alkalmas.
Különben elvileg a radar is alkalmas rá, csak nem úgy, ahogy most
használják. Még sokkal kisebb frekiken is, sőt, hanghullámokkal is! (Ld:
denevér :-)
> aha - ez mukodik amig az elotted levo csak a kerekeivel fekez - de ha
> radob egy lapattal a lokharitoval is akkor maris kesz a baleset .
bocs, de ez hülyeség. Be lehet úgy is állítani, hogy akkor se lenne "kész a
baleset", ha hirtelen nulla távon állna meg. Fogalom a dolog megértéséhez:
féktávolság, és még amit ezzel rokonítani lehet.
> majd ha lesz lehetoseg IFR-ben nyomni autoval akkor nem is lesz
> szabad a kormanyhoz , fekhez , gazhoz nyulni .
Az egy másik lépcső, más, jóval bonyolultabb műszaki feladat.
Nem értem az egész hozzáállásodat. A mercisek nekiláttak valaminek, most nem
sikerült egy konkrét bemutatón, de ez nem jelenti, hogy nem is fog soha! És
nem lesz kötelező olyan autót venni (egy darabig). :-) És ha jól sejtem, ez
nem csak a fékbe, hanem adott esetben a gázba is be fog tudni avatkozni. Pl
ha előtte nincs senki, és valaki éppen hátulról akarja megkínálni, azt is
bizonyos határokon belül kivédheti.
Ilyet már én is csináltam a saját védelmemmel (biológiai szabályozórendszert
bedobva, meg egy visszapillantó tükröt): látva, hogy a fazon nem tud
mögöttem megállni, előrébbengedtem a járgányt pirosban, kicsit túl a
vonalon. Ez az 1-1,5 méter elégnek bizonyult. Ha ragaszkodok a jogaimhoz és
a szabályokhoz, ott akkor beleszállt volna a seggembe.
> lehet hogy kisse demagognak hangzik , de majd ha a nemet autokat nem
Már továbbolvasni sem érdemes! Ki beszél most a német autókról? Fene
gondolta, hogy ez a bajod. Milyet szeretnél? Olaszt? Franciát? Japánt vagy
amcsit? Csak hogy nyugodtabban lehessen a témáról beszélni. :-)
> elhiszem hogy tudnak elektromos dolgokat gyartani . a megbokrosodott
> elektromos gazpedalrol nem is beszelve - az en csaladomban fordult el
> egy bosch elektronikanak koszonhetoen .
Ez jó! Egy megbokrosodott elektromos gázpedál, és egy egész ország
elektromos ipara lenullázva! :-) (Ezen az se segít, ha még másik 5 esetet is
felhozol.)
>> Ez meg hogy jön ide?
>> Mér nem ülsz vissza lóra?
>
> mert nem hatekony , kenyelmes . ugyanezert nem ulok vissza modern
> autoba - kiprobaltam es maradok a bevalt hosszuelettartamu ,
> javithato , nem eldobos cuccoknal .
Akkor neked még nem volt zsigulid. :) Most egy rozzantabb fordom van, már
itt-ott rozsdásodik is, de még a büdös életben nem hagyott ott.
Kétségtelen, hogy egy computer nélküli bazinagy négykerékmeghajtásúval lehet
a mezőn is döngetni, meg másokon is akár átdöngetni nyomok nélkül, de nem
vagyok benne biztos, hogy ezzel olyan sok ujjongót találnál az utakon.
> nem harom evente reciklalni kell az autokat , hanem rendesen
> megcsinalni - es hasznalni , karbantartani .
3 évente??!! Vagyis aszondod, hogy a mai autók 3 évente kiszállnak a
buliból? Nem vagy kicsit túlzó?
> ha igy folytatjuk az auto teljes elettartamat kibirja majd a fekbetet
> , gumi
> nem akarok peldakat sorolni , de van boven .
Persze, el lehet használni 1 óra alatt is egy autót. Még törés nélkül is.
Egy-két menet mogyoródon brahiból, megnézni azt is, mit tud, ha üresben
tövig nyomjuk a gázpedált, meg hogy 180-ról blokkolás nélkül vészfékezünk
egy-kétszer, pár pörgős gumifüstölés jó látványosan, egy-egy párperces
kuplungcsúsztatás max motorfordulaton, fék benyomva... De mit szólnál egy
normális autózáshoz? Ahol az autó csak arra kell, hogy közlekedjünk? És mér
baj, ha valaki berak rádiót, gps-t, légkondit, esp-t... , vagy ha már
kitalálták, azt az automatikát, amit a néme... akarom mondani valakik
kifejlesztenek a figyelmetlenség miatti ütközések számának a csökkentése
érdekében?
Na mindegy, látom, ez rossz irányba futó szál, ki is lépek.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list