jarmu elektronika publikus interface-el?

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Mon Nov 7 18:55:37 CET 2005


Marmint a gyari programok kapcsan nezzen ott szet... Amelyek megmutogatjak 
a rajta folyo kommunikaciot.
Nem az interfesz...

Egy OC fizikai retegtol azé nem szokott itt senki hasraesni. :)

Arnold
----- Original Message ----- 
From: "Móczik Gábor" <pm at progzmaster.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, November 07, 2005 4:11 PM
Subject: Re: jarmu elektronika publikus interface-el?


Fuzesi Arnold wrote:
> Az, gyakorlatilag egy OC kimenettel hajtott busz. Mint a 1Wire...
>
> Ahogy mondtam, filecserelokon nezz szet.
> LIN is lehet  a kulcsszo.

Nem kell hanyattesni tole. A csati "K-line" nevezetu vonalat kell
meghajtani egy tranzisztorral (open-collektor), ugy, hogy ha az RS232 1-et
akar adni (-12V szint), akkor a kocsinak 12V legyen, azaz a tranyot _nem_
kell kinyitni. Ha '0'-van, ami +12V az RS232-n, a kocsin 0V kell legyen.
Erdemes jol lehuzni, van amelyik kocsi nem fogadja a magasabb (pl.
0.6-0.7V feletti) szintet.
A vonal half-duplex, azaz ha nem kell kuldeni, akkor az RS232 TX vonala 1
legyen (idle allapotban egyebkent is az), ekkor a tranyo zarva van, nem
zavar senkit. Egy MOSFET gate labara vezeted a K-Line-t. A soruce megy a
GND-re, a drain meg mondjuk egy BC640 (PNP) bazisat huzza le, emitter
+5V-on, kollektor megy egy MAX232-re, annak a masik fele az RX-re.

A veteli oldal kritikus, ha nagyon beterheled a kocsi kimenetet, akkor nem
lesz kapcsolat. A google-s kapcsolasokban egyikben sincs mosfet, ezt mi
talaltuk ki, es baromi jol bevallt. Minden kocsival van kapcsolat, eleg
erzeketlen arra, hogy mennyi az akkufesz (toltes...).

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- progzmaster <- AT <- pm )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu   )))

-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/ 




More information about the Elektro mailing list