Akkubaj nalam is
Kaczmarek Edvard
edk-elektro at filmszken.com
Tue May 17 23:55:52 CEST 2005
Ha már szóba kerültek az autóakkuk, leírom én is, mit tapasztalok
éppen most.
A 2 éves ,,elvárható.. élettartamon már túl lévő akkuval szerelt
autót tavaly év vége óta nem használtam, a szabadban állt. Ezután
a 44 Ah-s akku a világítóberendezéseket jól működtette, de nem
indított. Az indítómotor meg se nyikkant. Megpróbáltam másik autó
és indítókábel segítségével beindítani. Az indítómotor
egyet-kettőt lassan fordult, de nem működött rendesen.
Kivettem az akkut, az elektrolitszint ellenőrzése után egyszerű
töltővel kb. 12 órán át töltöttem. A töltő műszere kezdetben 4,
aztán 3 ampert mutatott, a töltés végére megindult a gázképződés,
de a szint megfelelő maradt. Eddig minden normális. Ám a töltés
befejezése után 3 és fél nappal az akku üresjárati feszültsége
<4V!
Újra felraktam a töltőre, a maximális 6 ampert mutatta, majd
nemsoká leoldott benne valamilyen védelem. Aztán néhány
másodperces időközönként hol bekapcsolt, hol ki. Levettem az akkut
a töltőről, az üresjárati feszültsége 8V körüli, majd egy óra
múlva ismét 4V.
Azt nem értem, ha több cella is zárlatos lett a tél során
(külsőleg nem látszik rendellenesség), akkor hogyan működtethette
a lámpákat a töltés előtt??? Vagy a töltésbe pusztult bele?
Korábban már használtam ezt a töltőt hasonló módon, akkor nem volt
gond.
Ed
More information about the Elektro
mailing list