Akkubaj nalam is

Kaczmarek Edvard edk-elektro at filmszken.com
Tue May 17 23:55:52 CEST 2005


Ha már szóba kerültek az autóakkuk, leírom én is, mit tapasztalok 
éppen most.

A 2 éves ,,elvárható.. élettartamon már túl lévő akkuval szerelt 
autót tavaly év vége óta nem használtam, a szabadban állt. Ezután 
a 44 Ah-s akku a világítóberendezéseket jól működtette, de nem 
indított. Az indítómotor meg se nyikkant. Megpróbáltam másik autó 
és indítókábel segítségével beindítani. Az indítómotor 
egyet-kettőt lassan fordult, de nem működött rendesen.

Kivettem az akkut, az elektrolitszint ellenőrzése után egyszerű 
töltővel kb. 12 órán át töltöttem. A töltő műszere kezdetben 4, 
aztán 3 ampert mutatott, a töltés végére megindult a gázképződés, 
de a szint megfelelő maradt. Eddig minden normális. Ám a töltés 
befejezése után 3 és fél nappal az akku üresjárati feszültsége 
<4V!

Újra felraktam a töltőre, a maximális 6 ampert mutatta, majd 
nemsoká leoldott benne valamilyen védelem. Aztán néhány 
másodperces időközönként hol bekapcsolt, hol ki. Levettem az akkut 
a töltőről, az üresjárati feszültsége 8V körüli, majd egy óra 
múlva ismét 4V.

Azt nem értem, ha több cella is zárlatos lett a tél során 
(külsőleg nem látszik rendellenesség), akkor hogyan működtethette 
a lámpákat a töltés előtt??? Vagy a töltésbe pusztult bele? 
Korábban már használtam ezt a töltőt hasonló módon, akkor nem volt 
gond.

Ed




More information about the Elektro mailing list