Volkswagen probléma

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri May 6 01:23:37 CEST 2005


at 2005.05.05. 21:06 Moczik Gabor wrote:

>
> Az elmeleti leirasban amit olvasgatok mostanaban (google: Hybrid 
> control of force transients for multi-point injection engines)
> abban ugy modellezik, hogy a befecskendezett benzin egy resze 
> lecsapodik a hideg szivocso falan, majd folyamatosan porlad t ido utan 
> (homerseklettol fuggo mennyisegek). Kozben megemlitik azt is, hogy 
> elkepzelheto olyan ciklus, hogy nem kell semmit befecskendezni, mert 
> az adott idoben elporlado benzin eppen elegendo (ha jol ertem amit 
> irnak).

igen , ez a modellezes altalanos . verprofi cuccoknal , meg inkabb TBI 
rendszereknel .
a multipoint-rendszereknel tobbnyire nagyon potosan a szelepre 
porlasztanak , igy ez a jelenseg szinte elenyeszo

> Amit viszont nem ertek:
> A dusitas ideje alatt altalaban miert van nagyobb alapjarat?
>   a. hogy gyorsabban felmelegedjen a motor
>   b. mert tobb a benzin. Ennek ellentmond, hogy azert kell tobb, mert 
> lecsapodik belole egy X mennyiseg, tehat csak kevesebb eg el.

mert az eges kevesebb energiat termel - a hideg motor vesztesegei 
nagyobbak - ezert stabilabb az uzeme ha magasabb a fordulat - a sofornek 
ne kelljen tudnia vezetni hideg autot - ugyanugy radobhatod a kuplungot 
, ugyanugy taposhatod , minden a helyen lesz .

> (Arnold irta, hogy valamelyik kocsiban nincs emelt alapjarat, akkor...?)

vannak nagyon oreg injektorok ahol nincs , vannak olyanok ahol nem 
szukseges (pl az autoban annyi a nyomatek alapjaraton hogy folosleges - 
ilyen jeep-em) ezeken viszont van adaptiv alapjarat , csak nem jelentos 
, nem hallhato az alapjarat valtozas .

bye
dexter





More information about the Elektro mailing list