Volkswagen probléma
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri May 6 01:23:37 CEST 2005
at 2005.05.05. 21:06 Moczik Gabor wrote:
>
> Az elmeleti leirasban amit olvasgatok mostanaban (google: Hybrid
> control of force transients for multi-point injection engines)
> abban ugy modellezik, hogy a befecskendezett benzin egy resze
> lecsapodik a hideg szivocso falan, majd folyamatosan porlad t ido utan
> (homerseklettol fuggo mennyisegek). Kozben megemlitik azt is, hogy
> elkepzelheto olyan ciklus, hogy nem kell semmit befecskendezni, mert
> az adott idoben elporlado benzin eppen elegendo (ha jol ertem amit
> irnak).
igen , ez a modellezes altalanos . verprofi cuccoknal , meg inkabb TBI
rendszereknel .
a multipoint-rendszereknel tobbnyire nagyon potosan a szelepre
porlasztanak , igy ez a jelenseg szinte elenyeszo
> Amit viszont nem ertek:
> A dusitas ideje alatt altalaban miert van nagyobb alapjarat?
> a. hogy gyorsabban felmelegedjen a motor
> b. mert tobb a benzin. Ennek ellentmond, hogy azert kell tobb, mert
> lecsapodik belole egy X mennyiseg, tehat csak kevesebb eg el.
mert az eges kevesebb energiat termel - a hideg motor vesztesegei
nagyobbak - ezert stabilabb az uzeme ha magasabb a fordulat - a sofornek
ne kelljen tudnia vezetni hideg autot - ugyanugy radobhatod a kuplungot
, ugyanugy taposhatod , minden a helyen lesz .
> (Arnold irta, hogy valamelyik kocsiban nincs emelt alapjarat, akkor...?)
vannak nagyon oreg injektorok ahol nincs , vannak olyanok ahol nem
szukseges (pl az autoban annyi a nyomatek alapjaraton hogy folosleges -
ilyen jeep-em) ezeken viszont van adaptiv alapjarat , csak nem jelentos
, nem hallhato az alapjarat valtozas .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list