Volkswagen probléma

Moczik Gabor progzmaster at freemail.hu
Thu May 5 21:06:51 CEST 2005


jhidvegi wrote:
> Latom, hogy nem latom (jol a mukodeset).:-) Azt gondoltam, hogy ha hideg a moci,
> akkor sok benzin lecsapodik  hengerfalakon, es a dus benzinbevitel ellenere lesz
> a valoban elegni is hajlando benzin miatt viszonylag sok oxigen meg a
> kipufogoban, ami megfelel a lambdanak. Ezek szerint nemegeszen igy fest a dolog.

Az elmeleti leirasban amit olvasgatok mostanaban (google: Hybrid control of 
force transients for multi-point injection engines)
abban ugy modellezik, hogy a befecskendezett benzin egy resze lecsapodik a 
hideg szivocso falan, majd folyamatosan porlad t ido utan (homerseklettol 
fuggo mennyisegek). Kozben megemlitik azt is, hogy elkepzelheto olyan 
ciklus, hogy nem kell semmit befecskendezni, mert az adott idoben elporlado 
benzin eppen elegendo (ha jol ertem amit irnak).

Amit viszont nem ertek:
A dusitas ideje alatt altalaban miert van nagyobb alapjarat?
   a. hogy gyorsabban felmelegedjen a motor
   b. mert tobb a benzin. Ennek ellentmond, hogy azert kell tobb, mert 
lecsapodik belole egy X mennyiseg, tehat csak kevesebb eg el.

(Arnold irta, hogy valamelyik kocsiban nincs emelt alapjarat, akkor...?)

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( http://progzmaster.homelinux.org  )))




More information about the Elektro mailing list